والی به پزشکان ولایت بغلان: زخمـی‌های طالبـان را درمـان کنیـد

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ سه شنبه 4 ثور 1397 - ۰۳ ثور ۱۳۹۷

والی ولایت بغلان می‌گوید که گروه طالبان حق دارند تا زخمی‌های خود را در بیمارستان‌های دولتی درمان کنند.
عبدالحی نعتی، والی ولایت بغلان در یک نشست مشورتی صلح در شهر پلخمری، مرکز این ولایت گفت که “گروه طالبان «افغان» هستند و ما mandegar-3نمی‌خواهیم که «افغان‌ها» را بکشیم”
به گفتۀ او، “ما گروه طالبان را نمی‌کشیم و از آنان نیز خواهشمندیم تا دست از کشتن ما بردارند”.
آقای نعتی که در ولایت ناامن بغلان سخن می‌زد، علاوه به این‌که طالبان را برخوردار از حق شهروندی دانست با تاکید افزود که زخمی‌های طالبان در بیمارستان‌های دولتی مورد درمان قرار گیرند.
والی بغلان به مسوولان بیمارستان‌های دولتی دستور داده تا افراد طالبان که در جنگ‌ با نیروهای امنیتی افغانستان زخمی‌ می‌شوند را درمان کنند.
آقای نعتی طالبان را گروه مخالف دولت دانسته و گفته است که بسان شهروندان افغانستان از مزایا‌یی شهروندی باید استفاده ببرند.
والی بغلان با بیان این‌که دولت در تلاش نزدیکی با گروه طالبان است،از گروه طالبان خواست تا زخمی‌های خود را برای درمان به بیمارستان‌های دولتی در این ولایت منتقل کنند.
او در ادامه تصریح کرد، بیمارستان‌های دولتی در این ولایت اجازه دارند تا زخمی‌های طالبان را تداوی کنند و برخورد غیر انسانی با آن‌ها نداشته باشند.
عبدالحی نعمتی اظهار داشت که دولت افغانستان آماده است تا با طالبان نزدیک شود و دو طرف از کشتار یکدیگر دست بردارند، زیرا به قول آقای نعمتی «ما همه برادر هستیم».
والی بغلان تاکید کرد که هیچ پیش‌شرطی به طالبان برای پیوستن به روند صلح وجود ندارد، ما از طالبان می‌خواهیم تا با پذیرفتن طرح پیشنهادی صلح دولت افغانستان به جنگ پایان دهند.
وی در ادامه از علمای این کشور خواست تا در روند صلح و تشویق مردم به مشارکت در روند ثبت نام رای دهندگان تلاش کنند.
والی بغلان این موضوع را در شهر پلخمری، بیان کرد و هدف از این تصمیم را نزدیکی بیشتر با گروه طالبان بیان کرد.
در همین حال، مسوولان شورای ولایتی بغلان این سخنان والی این ولایت را مورد نکوهش قرار داده‌اند.
صفدر محسنی رییس شورای ولایتی بغلان در واکنش به این سخنان گفته که منحیث نماینده مردم، درمان کسانی را که در برابر مردم و حکومت‌شان می‌جنگند، در بیمارستان‌های دولتی امری درست نمی‌داند و این گفته والی بغلان را محکوم می‌کند.
هم‌چنان، اسدالله شهباز رییس شورای عالی صلح در ولایت بغلان با بیان این‌که روند صلح در دور دست‌ ولایت‌های کشور راه‌اندازی می‌شود گفت: به زودی نشست روند صلح در مناطق دور افتاده در شمال افغانستان با همکاری علمای محلی برگزار شود.
این در حالی‌ست که پس از واگذاری برخی از ساحات دندغوری و دندشهاب‌الدین توسط گلاب منگل والی پیشین ولایت بغلان، به گروه طالبان، این ولایت چندین مرتبه نزدیک به سقوط به دست گروه طالبان شد. در حال حاضر گروه طالبان به بخش‌های از این ولایت حاکمیت دارند.
اما، شماری از شهروندان با انتقاد از گفته‌های والی بغلان، می‌گویند که گروه طالبان همه روزه از مردم ما قربانی می‌گیرند.
آنان باور دارند که درمان زخمی‌های گروه طالبان که در جنگ با نیروهای امنیتی قرار دارند، جفا در حق نظامیان کشور است که در سنگر با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.
هم‌چنان، درمان زخمی‌ها گروه تروریستی طالبان سبب دلسرده و بی‌باوری شهروندان و نیروهای امنیتی به دولت می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.