وزارت خارجه: خروج امریکا از برجام بر روابط کابل و تهران اثری ندارد

گزارشگر:یک شنبه 23 ثور 1397 - ۲۲ ثور ۱۳۹۷

mandegar-3سخنگوی وزارت امور خارجه گفت موضع جدید امریکا در رابطه با برجام بر وضعیت روابط افغانستان و ایران اثری نخواهد داشت.
احمد شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: دو کشور افغانستان و ایران روابط دوستانه و نزدیکی دارند زیرا دو کشور جدا از همسایگی دارای مراودات مشترک تاریخی به ویژه در حوزهای فرهنگی هستند.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت که روابط دوستی و همکاری با ایران برای افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است و ما اجازه نمی دهیم که تنش روابط امریکا و ایران باعث تقابل آنها در این خاک افغانستان شود.
مستغنی گفت که افغانستان نظر به موقعیت جغرافیایی از جایگاه خوبی برای همکاری های منطقه ای برخوردار است و این جایگاه در نشست «پروسه کابل» و دیگر نشست های بین المللی بصورت آشکار تبیین شده و مورد استقبال همسایگان است.
گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته با نادیده گرفتن تعهدات بین المللی کشورش و بدون توجه به انتظارات همپیمانان این کشور خروج یک طرفه خود را از توافق نامه برجام اعلام کرد که از سوی اغلب کشورهای جهان و نهادهای بین المللی به ویژه کشورهای اروپایی مورد انتقاد قرار گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.