حمـلات مرگبـار بر میـدان کرکت در ننـگرهار

گزارشگر:یک شنبه 30 ثور 1397 - ۲۹ ثور ۱۳۹۷

در اثر وقوع سه انفجار پیهم در جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار هشت غیرنظامی کشته و ۴۳ تن دیگر زخمی شد.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که این انفجارها در داخل یک میدان ورزشی و هنگام برگزاری مسابقات کرکت به وقوع پیوست.
mandegar-3آقای خوگیانی افزود که این میدان ورزشی در منطقه پل بهسود موقعیت دارد و در آن مسابقات کرکت زیر نام «رمضان کپ» جریان داشت.
سخنگوی والی ننگرهار گفت که هر سه انفجار حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب جمعه رخ داد و در آن هدایت الله زهیر، مسؤول برگزاری این مسابقات نیز کشته شده است.
در همین حال، نجیب الله کاموال، رییس صحت عامه ولایت ننگرهار وضعیت صحی هفت زخمی این انفجار ها را وخیم توصیف کرد.
مقام‌های ولایت ننگرهار گفتند که تا کنون نوعیت این سه انفجار روشن نبوده و تحقیقات پولیس در مورد وقوع این رویداد آغاز شده است.
ارگ در واکنش به این رویداد گفته است که گروه‌های تروریستی حتی در ماه مبارک رمضان که ماه عبادت و بخشش است، دست از کشتار مردم برنداشتند و با انجام حملۀ تروریستی در این مکان پُرازدحام ورزشی، یکبار دیگر ثابت ساختند که به هیچ دین و آئینی پابند نیستند و دشمن انسان و انسانیت می باشند.
رییس حکومت وحدت ملی ضمن محکوم نمودن شدید این حملۀ وحشیانه تروریستی، گفت که انجام این چنین حملات جنایتکارانه، دشمنی با ارزش های دینی و فرهنگی مردم ما و تداوم جنایت و وحشت، فتنه‌گران است.
رییس اجرایی نیز در پیامی این حملات را وحشیانه، تروریستی و ضد بشری خوانده است.
رییس اجرایی در اعلامیه‌یی گفته است که طالبان و دیگر گروه‌های همسو و نیابتی‌شان با سازمان‌دهی چنین حملات نفرت‌انگیزی ثابت کرده‌اند که هیچ تفاوتی میان نظامیان، غیرنظامیان، مردان، زنان، کودکان و جوانان این سرزمین قایل نیستند و بدون تفکیک شهروندان کشور را به شهادت می‌رسانند. چنانچه دیشب هواداران و بازیکنان کرکت را هدف قرار دادند. طالبان تروریست و حامیان‌شان هرگز شادمانی، پیشرفت و موفقیت مردم افغانستان را در هیچ زمینه‌یی تحمل نمی‌توانند و از پیروزی‌های ورزشکاران ما در میادین جهانی نیز خشمگین و مضطرب هستند. آن‌ها با تمام ارزش‌های تمدنی و امروزین سر ستیز و دشمنی دارند.
در این اعلامیه گفته شده که مردم افغانستان انتظار داشتند که تروریستان بدصفت حداقل در ماه رمضان دست از کشتار و خون‌ریزی بردارند، اما آن‌ها به تکرار ثابت کرده‌اند که هیچ مناسبتی مانع وحشت‌آفرینی آن‌ها نمی‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.