معاون نخست ریاست اجرایی خطاب به کشورهای منطقه: صلح در افغانستان ضامن صلح در منطقه است

گزارشگر:روح‌الله بهزاد/ سه شنبه 28 جدی 1395 - ۲۷ جدی ۱۳۹۵

معاون نخست ریاست اجرایی به کشورهای همسایه هُشدار می‌دهد که صلح و ثبات افغانستان، تضمین کنندۀ صلح و ثبات کشورهای منطقه است و آنان باید تا “دیر نشده”در گفت‌وگوهای صلح افغانستان همکاری کنند.
انجنیر محمدخان که دیروز در مراسم فراغت ۴۵۰ تن از دانشجویان اکادمی پولیس ملی صحبت می‌کرد، از پولیسِ کشور خواست که قانون را بدون mandegar-3درنظرداشت قوم و سمت و حزب، بالای همۀ شهرونان یک‌سان تطبیق کنند.
از سویی هم، وزیر امور داخلۀ کشور اطمینان می‌دهد که نیروهای امنیتی در فصل سرما به صورت مسلکی آموزش و تجهیز شده‌اند و آماده‌اند تا در بهار سال آینده از کشور و شهروندان به خوبی پاسبانی کنند.
تاج‌محمد جاهد وزیر امور داخله گفت: امروز کشور با مشکلات فراوانی روبه‌رو است، اما نیروهای امنیتی با تمام آماده‌گی در برابر دشمنان افغانستان ایستاده‌اند.
آقای جاهد در ادامۀ صحبت‌هایش افزود که در راستای تقویت و انکشاف مراکز تحصیلی و تعلیمی وزارت داخله برای پولیس ملی به صورت جدی کار می‌کند.
آقای جاهد به شهروندان اطمینان می‌دهد که نیروهای امنیتی در کنار تأمین امنیت شاهراه‌ها و مراکز شهرهای بزرگ، برای بهار سال آینده نیز آماده‌گی عام‌و‌تام گرفته‌اند.
وزیر امور داخله گفت: “اکادمی پولیس ملی با مشکلات وکم‌بودی‌هایی مواجه است، اما حل این مشکلات در اولویت کاری وزارت داخله قرار دارد.ازدانشجویان تازه فارغ شدۀ پولیس می‌خواهیم که به مسایل و تعصبات قومی و مذهبی توجه نداشته و در راستای دفاع از اراضی کشور ومردم افغانستان تلاش کنند.”
به گفتۀ او، پولیس ملی با استفاده از فصل سرما،به لحاظ تجهیزات نظامی و آموزش‌های مسلکی خود را مجهز ساخته و آمادۀ مقابله با دشمن و دفاع از کشور و هم‌وطنان‌شان هستند.
انجنیر محمد خان، معاون نخست ریاست اجرایی در این برنامه تأکید کرد که نیروهای تازه نفسِ فارغ شده در کنار تطبیق قانون بر حسب ضرورت و به صورت موقت در سنگرهای نبرد برای دفاع از مردم خود قرار خواهند باشید.
آقای محمدخان افزود که جنگ افغانستان برای آوردن صلح و حفاظت از آبرو و عزت مردم این کشور است، اگر کسی صلح نمی‌خواهد، از این کشور رانده خواهند شد.
معاون اول ریاست اجرایی به کشورهای همسایه هُشدار داد که صلح وثبات افغانستان تضمین کنندۀ صلح وثبات کشورهای منطقه است و تا ناوقت نشده، در راستای تأمین صلح وثبات با افغانستان هم صداشوند.
او افزود:”مردم افغانستان طعم تلخ جنگ و ویرانی‌ها را بسیار چشیده و در هرمقطع زمانی، خواستار صلح و امینت بوده است. در همین راستا در پانزده سال گذشته دولت و مردم افغانستان همواره صدای صلح را بلند کرده و به جهانیان ثابت کرده است که دراین راستا صادق می‌باشد.”
آقای محمدخان تصریح کرد که افغانستان کشوری است که صلح وثبات در آن ضامن صلح وثبات در کشورهای همسایه و منطقه است، اگر درافغانستان صلح نباشد، کشورهای ایران، پاکستان و آسیای‌میانه در حالت فعلی نمی‌مانند.
معاون اول ریاست اجرایی هم‌چنان با اشاره به این‌که افغانستان به صلح نیازمند است، در صورتی که دشمنان کشور به صدای صلح و صدای اسلامی حکومت پاسخ مثبت ندهند، این کشورتوانایی دفاع ازخاک خود را دارد، اظهار داشت:”درصورتی که دشمنان ما به صدای اسلامی وشرعی ما که برای صلح بلند است، جواب ندهد جوانان ما توان این را دارد که از کشور، ملت و ناموس خود دفاع کند.”
انجنیر محمدخان به شهروندان اطمینان می‌دهد که نیروهای امنیتی کشور با ارادۀ قوی آماده‌گی برای تأمین امنیت کشور را دارند.
معاون ریاست اجرایی با اشاره به این‌که هرپولیس و نظامی کشور موجب افتخار مردمش است، خاطرنشان ساخت:”برخی کشورهای دنیا خواسته‌اند امنیت در افغانستان را مختل کرده و مردم آن را زیر سلطۀ خود در آورند، اما موفق نشده‌اند، مطمیاً هستیم که با موجودیت شما بازهم موفق نخواهند شد.”
به بیان آقای محمدخان،برای نیروهای امنیتی در اکادمی پولس آموزش داده می‌شود تا در برابرخودسری‌های زورمندان، مافیاهای مواد مخدر و کسانی که از نقض قانون لذت می‌برند ایستاده‌گی و بالای‌شان قانون را تطبیق کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.