برخی‌ها در خانه‌های‌شان تروریستان را نگه‌داری می‌کنند

گزارشگر:شنبه 12 جوزا 1397 - ۱۱ جوزا ۱۳۹۷

وزیر داخله در واکنش به حملۀ تروریستان بر مقر وزارت امور داخله در کابل می‌گوید که تروریستان در خانه‌های شخصی افراد نگه داری می‌شود.
ویس احمد برمک در مصاحبه‌یی گفت که تحقیقات در باره چگونگی حمله روز چهارشنبه مهاجمان مسلح بالای وزارت داخله جریان دارد.
mandegar-3به گفته وی، پس از ختم تحقیقات این روشن خواهد شد که مهاجمان با دو موتر زرهی از کجا و چگونه خود را به دروازه این وزارت رساندند.
برمک که روز جمعه با رادیو آزادی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر هم برخی‌ها در خانه‌های شخصی‌شان تروریست‌ها را نگهداری می‌کنند.
او تصریح کرد:
«بررسی‌های ابتدایی جریان دارد. این باید ریشه‌یابی شود و از طریق کمره‌ها دیده شود که این وسایط از کدام مسیر آمده است. داخل شهر «کابل» در خانه‌ها و منازل شخصی کسانی‌که این تروریست‌ها را می پرورانند هنوز هم هستند، یا از خانه‌های آن‌ها بیرون شده یا از مسیر‌های مختلف از بیرون شهر آورده شده و این بررسی‌های همه جانبه را ضرورت دارد.»
روز چهارشنبه هفته جاری هشت مهاجم مسلح با استفاده از دو موتر زرهی بالای وزارت داخله افغانستان در شهر کابل حمله کردند.
وزارت داخله گفته‌است مهاجمان موفق نشدند تا به ساختمان وزارت داخل شوند و از سوی پولیس در قراول اول کشته شدند.
گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌است.
اما جنرال جان نیکلسن فرمانده مأموریت حمایت قاطع در افغانستان از طریق یک ویدیو کنفرانس از کابل به خبرنگاران در واشنگتن گفته‌است، در عقب این حمله شبکه حقانی قرار دارد زیرا به گفته وی این شبکه در گذشته نیز از همین تاکتیک استفاده کرده‌است.
سوالی که باید نهاد‌های امنیتی آنرا جواب دهند این است که مهاجمان با یونیفورم نظامی و موتر‌های زرهی چگونه خود را تا دروازه وزارت داخله رساندند؟
فرمانده امنیه کابل می‌گوید، موتر‌هایی‌که مهاجمان از آن استفاده کردند فاقد اسناد است و بررسی‌ها در باره شناسایی آن ادامه دارد.
داوود امین گفت، موتر‌های فاقد اسناد و شبیه وسایط این مهاجمان هنوز هم در شهر کابل تردد می‌کنند.
به گفته وی، برخی اعضای شورای ملی، جنرالان و مقام‌های حکومتی از چنین موتر‌های زرهی استفاده می‌کنند.
وی می‌گوید:
«بعضی وکلای ما هستند که چنین موتر‌های بی‌پلیت دارند یا به آن پلیت «و ج» نصب کرده‌اند، بعضی بزرگان که در حکومت هستند و بعضی جنرالان هم از این وسایط دارند به‌خاطری که این وسایط ارزان است و آسان به دست می‌آید،با استفاده از نفوذ خود با این موتر‌ها تردد می‌کنند.»
آقای امین تأیید می‎کند که پولیس چنین موتر‌ها را توقف نمی‌دهد زیرا می‌دانند که این وسایط از مقامات دولت اند.
به گفته قوماندان امنیه کابل «دشمن از همین نقطه ضعف استفاده کرد و حمله روز چهارشنبه را انجام داد.»
عرفان الله عرفان نایب منشی مجلس گفت، برخی اعضای مجلس ه از موتر‌های فاقد اسناد استفاده می‌کنند و اما این موتر‌ها با توافق وزارت داخله و اجازه نامه شورای امنیت ملی تردد می‌کنند.
وی از نهاد‌های امنیتی به خصوص پولیس می‌خواهد تا هر موتر مشکوک و فاقد اسناد را برای بازرسی توقف دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.