علما دینی و نهادهای مدنی: آتـش‌بس دایمـی می‌خواهیـم

گزارشگر:دوشنبه 21 جوزا 1397 - ۲۰ جوزا ۱۳۹۷

اعلام آتش‌بس حکومت وحدت ملی با طالبان و پاسخ مثبت گروه طالبان به این آتش‌بس، با استقبال بخش‌های مختلفی از جامعه همراه شده است.
شماری از نهادهای مدنی، جوانان و علمای دین، امروز طی نشستی در کابل، با استقبال از آتش‌بس موقت حکومت و طالبان، ابراز امیدواری کردند که mandegar-3این آتش‌بس مقدمه‌یی باشد برای آتش‌بس دایمی.
عمر یعقوبی، فعال مدنی می‌گوید، به حکم این‌که همۀ ما مسلمان هستیم، جنگ میان ما جواز شرعی ندارد، بنابراین باید برای همیشه آتش‌بس کنیم.
میرحسین شاه ناصری، یکی از عالمان دین نیز اقدام حکومت و طالبان را قابل ستایش می‌خواند و امیدوار است که این اقدام، زمینه را برای صلح دایمی در کشور و از بین‌رفتن مخالفت‌ها فراهم سازد.
امین‌الدین مظفری، نمایندۀ شورای عالی صلح نیز در این نشست حضور داشت و از آمادگی همه‌جانبۀ شورای عالی صلح برای دایمی‌شدن آتش‌بس خبر داد.
برای نخستین‌بار، حکومت افغانستان به‌تاریخ هفدهم جوزای سال جاری خورشیدی، به‌صورت یکطرفه با طالبان اعلام آتش‌بس کرد. این آتش‌بس از ۲۷ام ماه رمضان تا پنجم عید ادامه خواهد داشت. با گذشت دو روز از نشر پیام تصویری رئیس جمهور در این مورد، گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌یی گفت که افراد این گروه تنها در سه روز عید نیروهای امنیتی افغانستان را مورد حمله قرار نمی‌دهند، اما حملات‌شان بر نیروهای خارجی هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.