کمیسیون شکایات انتخاباتی: افراد مسلح غیرمسوول و ناقضان حقوق بشر از لیست نامزدان انتخابات حذف می‌شوند

گزارشگر:محمد یونس آرین - ۱۸ سرطان ۱۳۹۷

mandegar-3مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گویند: افراد مسلح غیرمسوول از لیست نامزدان انتخابات حذف می‌شوند.
مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید دارند که افراد مسلح غیرمسوول و ناقضان حقوق بشر از لیست نامزدان انتخابات حذف خواهند شد.
عبدالعزیز آریایی، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی صبح دیروز یکشنبه ۱۷ سرطان/ تیر، در مراسم امضای یک تفاهم‌نامه میان دادستانی کل و کمیسیون شکایات انتخاباتی، با تأکید بر برگزاری انتخابات شفاف و بدون تقلب، گفت: بر اساس قانون انتخابات، برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه جرم‌انگاری شده‌است.
آقای آریایی همچنان می‌گوید: این مسأله کمیسیون شکایات انتخاباتی را مکلف می‌سازد تا جلو هرگونه جرایم انتخاباتی را بگیرد.
او تأکید کرد که برای بررسی افراد دارای عضویت گروه‌های مسلح غیرقانونی به حیث نامزد در انتخابات، یک کمیسیون ویژه تشکیل و نام این افراد از لیست نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان و شورای شهرستان‌ها حذف خواهد شد.
کمیسیون شکایات انتخاباتی در حالی از حذف نام زورمندان و ناقضان حقوق بشر خبر می‌دهد که در لیست ابتدایی نامزدان احتمالی مجلس نماینده‌گان اسامی زورمندان مسلح غیر مسوول که متهم به جرایم جنایی اند، ناقضان حقوق بشر و همچنان کسانی که در تقلبات سازمان یافته انتخابات سال ۱۳۹۳ نقش اساسی داشتند و بر علیه آنان اسناد نیز موجود است، به چشم می‌خورد، حال باید منتظر شد و دید که کمیسیون شکایات انتخاباتی توانایی حذف این افراد را دارد یا خیر.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.