سخن‌گوی جنش ملی: حـکومت افغـانستان هم محصـول ائتـلاف‌هـاست

گزارشگر:دوشنبه 8 اسد 1397 - ۰۷ اسد ۱۳۹۷

بشیر احمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی افغانستان، روز یک‌‌شنبه (۷ اسد) در پاسخ به یکی از مشاوران رییس‌جمورکه گفته‌است چهره‌های حکومتی که در ایجاد «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» سهم دارند، باید از مقام‌شان کنار بروند؛ گفت: «حکومت افغانستان هم به حساب محصول ائتلاف‌هاست. آقای رییس‌جمهور و آقای رییس اجراییه، هردو، برآمده از دو ائتلاف انتخاباتی استند.»
mandegar-3آقای ته‌ینج، افزود: «من نمی دانم که اینان چرا منافع‌شان را در بودن این گونه ایتلاف‌ها در خطر می‌بینند. احزاب و جریان‌های سیاسی، در برابر ناخشنودی و وضعیت کنونی کشور بی‌تفاوت بوده نمی‌توانند.»
ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، روز پنج‌شنبه (۴ اسد) که شامل «ائتلاف نجات افغانستان» و شماری از احزاب سیاسی است، در کابل اعلام موجودیت کرد. حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی، جنبش ملی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم، وحدت اسلامی مردم به رهبری محمد محقق، جبهۀ نوین به رهبری انوارالحق احدی، محور ملی به رهبری رحمت‌الله نبیل و شماری از جریان‌های سیاسی در این ائتلاف شامل استند.
شماری از شخصیت‌های سیاسی مانند عطا محمد نور، احمدضیا مسعود، محمد اسماعیل خان، زلمی رسول، همایون همایون، معاون اول ولسی جرگه، حاجی ظاهر قدیر و برخی دیگر اعضای مشرانو جرگه و ولسی جرگه در مراسم اعلام موجودیت این ائتلاف شرکت داشتند.
پس از این ائتلاف، دفتر ریاست جمهوری حکومت وحدت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌یی از این نشست پشتیبانی کرده و گفت رییس‌جمهور در آیندۀ نزدیک با اعضای «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» دیدار خواهد کرد.
اما اکنون داکتر نبی مصدق، مشاور غنی گفته‌است که باید جنرال دوستم، صلاح‌الدین ربانی و محمد محقق باید از سمت‌های حکومتی‌شان کنار بروند.
برخی از حقوق دانان کشور، با انتقاد از این سخن مشاور غنی می‌گویند که در کل حکومت افغانستان به شمول رییس‌جمهور و رییس اجراییه بیرون از قانون فعالیت داشته و همه خودسر اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.