وزارت تحصیلات عالی: ایجاد صنف‌های جداگانه برای دختران اشتباه لفظی بود

گزارشگر:دوشنبه 15 اسد 1397 - ۱۴ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های وزارت تحصیلات عالی کشور، ابراز نظر در بارۀ ایجاد صنف‌های جداگانه برای دختران و پسران را در دانشگاه‌ها، اشتباه لفظی عنوان کردند.
در حالی که پیش از این، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی تأیید کرده بود که صنف‌های جداگانه برای دختران و پسران در دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده است، اما اکنون او این موضوع را رد کرده‌است.
ضیا ساحل، روز جمعه (۱۲اسد) به طلوع نیوز گفته بود که وزارت تحصیلات عالی تصمیم گرفته تا در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی برای شش‌هزار دانش‌جوی دختر صنف‌های اختصاصی و جداگانه در دانشگاه‌های کشور ایجاد کند. او افزوده بود که این صنف‌ها ویژۀ دختران خواهد بود و دانش‌جویان پسر حق اشتراک در این صنف‌ها را نخواهند داشت.
اما اکنون سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی ابراز نظر در بارۀ ایجاد صنف‌های جداگانه برای دختران و پسران را در دانشگاه‌ها، اشتباه لفظی خوانده است.
این اظهارات سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی، واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و نیز میان دانشجویان و فعالان حقوق زن برانگیخته است.
شماری از این دانش‌جویان، این کار را تبعیض جنسیتی خوانده اند. از سویی هم، شماری از نماینده‌گان مردم می‌گویند که جدا کردن دختران و پسران در دانشگاه‌ها خلاف اصول نهادهای عملی است.
قابل یادکرد است که مسوولان کمیتۀ آزمون همه‌گانی (کانکور) گفته اند که ۶۷هزار دانش آموز دختر امسال در این آزمون اشتراک کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.