وزارت خارجه: سرپرست سفارت پاکستان در کابل احضار شد

- ۲۶ جوزا ۱۳۹۲

وزارت امور خارجه، سرپرست سفارت پاکستان را در واکنش به حمله پاکستان بر نیروهای سرحدی افغانستان در ولسوالى معروف ولایت کندهار، احضار کرد.
در روزهای گذشته نیروهاى پاکستانی بر ولسوالی معروف ولایت کندهار، حملات سلاح‌هاى سبک و سنگین را انجام داده بودند که در نتیجۀ آن، یک پولیس سرحدی کشته شده و دو تن دیگر شان زخم برداشته است.
در خبرنامه‌یى که از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه منتشر شده است آمده، «بابه خان اسلمی» معاون ریاست اول سیاسی وزارت خارجه، صبح روز گذشته سرپرست سفارت پاکستان جان بهادر را احضار کرده است.
براساس خبرنامه، از وی در مورد حمله توپ خانه‌یی و هاوان روز گذشته که از منطقه لوی بند آن سوی دیورند، بر یک پوستۀ نیروهای پولیس سرحدی افغان در منطقۀ کاریزک ولسوالی معروف ولایت کندهار انجام شده بود، خواهان توضیحات شده است.
وزارت امور خارجه افغانستان برعلاوه تقبیح نمودن این رویداد به الفاظ شدید به سرپرست سفارت پاکستان گفت که این نوع حرکات به هیچ وجه به دولت و ملت افغانستان قابل قبول نیست و هر قسم دوام آن می‌تواند که روابط میان هر دو کشور را به شکل جدی آسیب پذیر کند.
اسلمی به سرپرست سفارت پاکستان گفته است: دولت افغانستان می‌تواند که به چنین حملات جواب مشابه بدهد؛ دلیل جواب ندادن این است که مردم آن طرف دیورند نیز از جمله مردم ما است، ما نمی‌خواهیم که به آنان آسیب برسانیم.
وی هشدار داد که در صورت تکرار چنین حملات از آن طرف دیورند، نیروهای امنیتی افغان نیز حق خواهد داشت که حملات مشابه بالای پوسته های نظامی پاکستان انجام دهند.
منبع می نویسد که در جواب به این اظهارات، سرپرست سفارت پاکستان ضمن اظهار بی خبری از این رویداد، حادثه یاد شده را تقبیح کرده و افزود که چنین حملاتی می تواند روابط دوستانه میان هر دو طرف را آسیب پذیر کند.
وی تعهد سپرده که این موضوع را به سرعت به دولت خود میرساند و از نتایج آن به دولت افغان خبر خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.