سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان: غزنی در کنترول نیروهای دولیتی است

گزارشگر:چهار شنبه 24 اسد 1397 - ۲۳ اسد ۱۳۹۷

پس از پنج روز درگیری‌های خونین در غزنی، عصر دی‌روز (۲۳ اسد) سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان گفت که شهر غزنی تحت کنترول نیروهای دولتی قرار گرفته‌است.
مارتین اودنیل، سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان، در یک خبرنامه که پس از چاشت دیروز (سه شنبه، ۲۳ اسد) به نشر رسید گفت که تاکنون هیچ فعالیت دشمن از شهر گزارش داده نشده است و شهر غزنی در ادارۀ حکومت افغانستان قرار دارد.
mandegar-3سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان گفت: «آن‌چه که ما گواه آن بودیم این بود که عملیات‌ها به رهبری افغان‌ها از روز چهارشنبه بخش بزرگی از طالبان را از شهر بیرون رانده بودند و طالبان در زمان عقب‌نشینی به مناطق آسیب‌پذیرتر، به شهروندان ولایت غزنی آسیب وارد می‌کردند؛ اما نیروهای افغان از آن مناطق دفاع می‌کردند.»
به گفته او شماری از طالبان هنوزهم در داخل شهر باقی مانده اند، اما برای شهر تهدیدی جدی به شمار نمی‌روند و عملیات‌های تصفیوی نیروهای ارتش و نیروهای ویژه پولیس همچنان در شهر غزنی ادامه دارد.
در خبرنامه‌یی که دیروز از نشانی نیروهای امریکایی در افغانستان نشر شد آمده است که طالبان مکرراً ادعا می‌کنند که غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند، اما آنان بی‌گناه‌هان را هدف قرار داده اند، خانه‌ها را ویران کرده اند، یک بازار را آتش زده اند و با این حمله شرایط بحرانی را در شهر ایجاد کرده‌اند.
خبرنامه اضافه کرد که نیروهای امریکایی روز شنبه، پنج حمله هوایی، روز یک شنبه شانزده حمله هوایی و ده حمله هوایی را روز دوشنبه در شهر غزنی انجام داده اند.
درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در غزنی از بامداد روز جمه (۱۹ اسد) آغاز شد که در ین مدت بیش‌تر از صدها نظامی و غیر نظامی شهید و زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.