کمیسیون انتخابات: تا ۳روز دیگر مواد حساس انتخاباتی به ولایات می‌رسد

گزارشگر:ناجیه نوری - ۰۴ سنبله ۱۳۹۸

با گسترش دامنۀ جنگ در شماری از ولایات و مبهم بودن نتایج گفت‌وگوها میان گروه طالبان و امریکا پس از نه دور مذاکرات قرار است انتقال مواد حساس انتخابات به تاریخ هشت سنبله سال روان آغاز شود.
مسوولان در کمیسیون انتخابات در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار می‌گویند که مواد حساس انتخاباتی آماده انتقال است و در تهیه و تدارک آن هیچ مشکلی وجود ندارد.
mandegarذبیح‌الله سادات یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات می‌گوید، از تاریخ شش تا بیست سنبله بسته‌بندی مواد صورت می‌گیرد و از تاریخ هشت همین ماه تا بیست و دو انتقال مواد به ۳۴ ولایات آغاز می‌شود.
به گفتۀ آقای سادات: بعد از این‌که مواد به طور کاملاً به ولایات انتقال یافت، از تاریخ بیست دو تا پنج میزان انتقال مواد از مرکز ولایات به مراکز رأی‌دهی آغاز می‌شود و این جدول زمانی با نهادهای امنیتی شریک ساخته شده تا در قسمت تأمین امنیت همکار نمایند.
او تاکید کرد، موادی که باید از طریق هوایی انتقال یابند نیز با نهادهای امنیتی مطرح شده و آنان در این قسمت اعلام همکاری کردند و دراین بخش نیز مشکلی وجود ندارد.
آقای سادات در این مورد که ممکن است شماری از مراکز رأی‌دهی در روز انتخابات بسته بماند گفت، این مورد بسته‌گی به اقدامات نهادهای امنیتی دارد و تاکید نهادهای امنیتی این است که عملیات تصفیوی در شماری از مناطق که در کنترول مخالفین دولت قرار دارد، آغاز شده و ممکن تا روز انتخابات این مناطق در کنترول حکومت قرار بگیرد و زمینه برای رأی دادن همه شهروندان کشور فراهم گردد.
این درحالی‌ست که قرار است کارزارهای انتخاباتی تا پایان همین ماه ادامه یابد و ۱۶ نامزد انتخابات سعی می‌کنند تا با ارایه برنامه‌ها هواداران خود را دراین مدت تشویق به حضور در روز انتخابات و رأی دادن به نفع خود نمایند.
از سویی هم، طالبان که فکر می‌کنند امریکا را در جنگ ۱۸ ساله شکست داده اند، اعلام کردند که نه تنها دراین انتخابات شرکت نمی‌کنند، بل سایت‌های انتخاباتی را در روز انتخابات و ستادهای انتخاباتی نامزدان را مورد حمله قرار خواهند داد.
امریکا و جامعه جهانی اعلام کردند که برای آنان انتخابات و صلح مهم است؛ اما صلح اولویت دارد، بااین وضع باید منتظر شد و دید که آیا انتخابات به تاریخ شش میزان برگزار خواهد شد یا برای بار چهارم به تعویق خواهد رفت.
بار نخست که قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریح ۳۱ ماه حمل سال روان برگزار شود به تعویق افتاد و مسوولان در کمیسیون انتخابات اعلام کردند که انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی به تاریح ۲۹ سرطان سال روان برگزار می‌شود و دوباره بعد از مدتی اعلام کردند که کمیسیون آماده‌گی لازم برای برگزاری انتخابات به تاریح ۲۹ سرطان را ندارد؛ بنابراین انتخابات به تاریح شش میزان سال روان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.