اگر می‌خواهید از زنان خسته نشوید!

گزارشگر:سه شنبه 7 ثور 1395 - ۰۶ ثور ۱۳۹۵

بخش نخست/

mandegar-3حتماً شما هم بسیاری از مردهایی را که درست چندماه بعد از ازدواج، خسته و ناامید می‌شوند و مدام از تصمیم‌شان ابراز پشیمانی می‌کنند را دیده‌اید. شاید با دیدنِ چنین مردهایی، حتا نسبت به تصمیم ازدواج خودتان هم تردید کنید و یا از این‌‌که همسر آیندۀ شما هم به هیولایی که آن‌ها از آن صحبت می‌کنند تبدیل شود، دچار ترس و اضطراب شوید. اما بهتر است به جای این‌که نقش مردهای ضعیف را بازی کنید و با ترس‌های بیهوده زنده‌گی‌تان را به بازی بگیرید، با دنیای زنانه بیشتر آشنا شوید. اگر شما دنیای زنان را خوب بشناسید، دیگر نه او شما را آزار خواهد داد و نه شما به هیولای زنده‌گیِ همسرتان تبدیل خواهید شد.

 دایرهالمعارف باشید
اگر می‌خواهید ازدواج موفقی داشته باشید، باید تحقیقات‌تان را از سال‌ها قبل آغاز کنید. مادر، خواهران، خاله‌ها و عمه‌ها هم می‌توانند منابع خوبی برای تکمیل شناخت شما از زنان باشند و با ریزبینی می‌توانید رفتار آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. ببینید چه چیزهایی اکثر آن‌ها را آزار می‌دهد و چه رفتارهایی خوشحال‌شان می‌کند. خجالت نکشید! اگر ابهام یا سوالی دارید، از آن‌ها بپرسید و اطلاعات‌تان را تکمیل کنید. شاید باور نکنید، اما زمانی که ازدواج می‌کنید این اطلاعات می‌توانند زنده‌گی‌تان را نجات دهند. شاید آدم‌ها در برخی ریزه‌کاری‌های رفتاری و شخصیتی با هم تفاوت داشته باشند، اما واقعیت این است که ویژه‌گی‌های شبیه به همِ بسیاری دارند و اگر یکی را بشناسید، موفقیت بیشتری در شناختنِ دیگری خواهید داشت.

 گوش کنید و توجه کنید
شاید ندانید که چه‍‌طور می‌توانید یک زن را عاشقِ خود کنید و همیشه او را عاشق نگه دارید، اما این اتفاق یک کلید دارد؛ تا زمانی که همسرتان توجه شما نسبت به خودش را می‌بیند، عاشق شما می‌ماند و در زنده‌گی، احساس امنیت می‌کند. یکی از مهم‌ترین و البته آسان‌ترین راه‌های نشان دادن این توجه، گوش کردن است. قبلاً هم گفتیم که زنان دوست دارند شنیده شوند، اما راه‌های دیگری هم وجود دارد. از نظر خیلی از زن‌ها، توجه به ریزه‌کاری‌های زنده‌گی و مشکلات مالی، یکی از نشانه‌های توجه و البته قدرت مردانه است. اگر دوست دارید این ۲ حس را در او هم بیدار کنید، باید مراقب اتفاقاتی که در زنده‌گی‌تان می‌افتد، باشید و با پیش‌بینی کردنِ اغلب آن‌ها، به همسرتان این اطمینان را بدهید که تحت حمایت و البته توجه شما قرار دارد.

 در چشمِ او نگاه کنید
یکی از مهم‌ترین کارهایی که زنان را آرام می‌کند، این است که همسرشان موقعیت و شرایط‌شان را درک کند. وقتی می‌خواهید در مورد او قضاوت کنید، اول تلاش کنید که دنیا را از چشم یک زن ببینید. برای انجام این کار باید به مرحلۀ اول برگردید و از شناختی که پیش از این در مورد زنان به‌دست آورده‌اید، استفاده کنید. اگر شما با بعضی اتفاقات ناخوشایندی که زنان به لحاظ جسمی و اجتماعی با آن روبه‌رو هستند و مشکلاتی که به همین دلایل پشت سر می‌گذارند آشنا باشید، بهتر می‌توانید به همسرتان کمک کنید و در شرایط سخت در تصمیم‌گیری‌ها کمکش کنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.