والـی نام‌نهاد طالبـان بـرای بادغـیس با ۶۰تـن از افـرادش کشتـه شـد

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های امنیتی که بادغیس می‌گویند چندین عضو ارشد گروه طالبان برای این ولایت با ۶۰تن از افراد شان در ولسوالی غورماچ روز (دوشنبه ۵ سنبله) کشته شده‌اند.
نقیب الله امینی، سخن‌گوی پولیس بادغیس گفت که قاری محمد ایوب، مشهور به «لالا» والی نام‌نهاد طالبان برای بادغیس، شیخ کریم معاون والی نام‌نهاد، شیخ مطیع الله متین، رییس تنظیمات طالبان برای بادغیس، مولوی عصمت‌الله ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی آب‌کمری که به جنگ «غورماچ» رفته بودند، در میان کشته‌شده‌گان قرار دارند.
او افزود که این افراد از عوامل سقوط قرارگاه نیروهای ارتش موسوم به «چینایی‌ها» در ولسوالی غورماچ بوده‌‎اند. به گفتۀ او، این تعداد از طالبان در حملات هوایی کشته شده‌اند.
در همین حال، جمشید شهابی، سخن‌گوی والی بادغیس، با اشاره به کشته‌شدن این مسوولان ارشد گروه طالبان، ابراز امیدواری می‌کند که با کشته‌شدن اعضای برجستۀ گروه طالبان، وضعیت امنیتی این ولایت بهبود یابد.
مقام‌های محلی بادغیس ابراز امیدواری می‌کنند که با کشته‌شدن ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی آب‌کمری، وضعیت امنیتی این ولسوالی بهبود پیدا کند.
بادغیس در شمال‌غرب کشور از جمله ولایت‌های ناامن شمرده می‌شود. به‌تازه‌گی ولسوالی غورماچ از ولایت فاریاب جدا و جز ولسوالی‌های بادغیس شده است.
منابع محلی، گفته‌اند که طالبان در ولسوالی‌های غورماچ، جوند، آب‌کمری، قادس و بالامرغاب حضور فعال و گسترده دارند و هرازگاهی دست به تحرکاتی علیه نیروهای دولتی می‌زنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.