اعضای مجلس: غنی از بهر کمپاین و فریب مردم به ولایات می‌رود

- ۲۰ عقرب ۱۳۹۷

mandegarشماری از نماینده‌گان مجلس با انتقاد از سفر رییس حکومت وحدت ملی به ولایت‌های دایکندی و بامیان می‌گویند که بهتر بود تا محمداشرف غنی به جای سفرهای کمپاینی و تبلیغاتی، به وضعیت ناگوار ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص رسیده‌گی می‌کرد.
چمن‌‎شاه اعتمادی، نمایندۀ‎ غزنی در مجلس با اشاره به جان‌باختن ده‌‎ها فرد ملکی در ولسوالی‎های غزنی و ارزگان یادآور شد که «سرقوماندان اعلای» کشور برای فریب مردم به سایر ولایات هزاره نشین سفر می‌کند.
به گفتۀآقای‎ اعتمادی، این سفرها برای رفع مشکلات مردم ولایت‌های دایکندی و بامیان نبوده بلکه سفرهای نمایشی و کمپاینی می‌باشد.
او با تأکید بر خاتمه‌دادن حکومت به بی‌توجهی‌ها، خاطرنشان کرد که هم‌اکنون میان شهروندان تردید همکاری حکومت با طالبان و سایر گروه‌‌های تروریستی وجود دارد و اگر این بی‌توجهی‌ها ادامه پیدا کند این تردیدها به یقین تبدیل خواهد شد.
در عین حال، محمدعلی علی‌زاده، عضو دیگر مجلس نیز رییس حکومت وحدت ملی را متهم به کمپاین پیش از وقت کرد و سفرهای اخیر او را شرم‌آور خواند.
آقای علی‌زاده می‌گوید: در شرایطی که شهروندان کشور به دست طالبان سلاخی می‌شوند، رییس حکومت با فریب مردم، کمپاین‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده و به ولایات سفر می‎کند.
او حکومت را در امر پاسداری از مردم ناتوان خواند و اضافه کرد که با تشکیل حکومت وحدت ملی کنترل حکومت از ۷۶ درصد به ۵۰ درصد بر اراضی کشور کاهش یافته است.
براساس گفته‌های علی‌زاده، محمداشر غنی غنی، ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین «رییس‌جمهور» تاریخ کشور می‌باشد که افغانستان را به سوی غرق شدن و مشکلات سوق داده است.
در همین حال، شمار دیگر از نماینده‌گان وضعیت در ولسوالی‌‎های مالستان و جاغوری ولایت غزنی را وخیم خوانده، تأکید کردند که دولت برای سرکوب دشمن هرچه زودتر اقدام کند.
احمد بهزاد عضو دیگر مجلس نیز با انتقاد از بی‌توجهی حکومت به ولایت‌های غزنی و ارزگان، برخی حلقات در نظام کنونی را به حمایت از طالبان متهم کرد.
آقای بهزاد با آنکه از فرد خاصی نام نبرد؛ اما یادآور شد که عده‌یی در درون نظام کنونی طرف‌دار سقوط ولسوالی‌ها و ولایات به دست طالبان می‌باشند.
عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نیز در جمع‌بندی نشست دیروز این مجلس اشاره کرد که آنان بارها نگرانی خود در مورد امنیت ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص را با مقامات حکومتی شریک ساخته اند، اما بی‌تفاوتی حکومت در این راستا تأسف‌بار است.
به گفتۀ‌ ابراهیمی وضعیت موجود، شهروندان کشور را مأیوس ساخته و حکومت مکلف است تا به این وضعیت خاتمه ببخشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.