در محفل گرامی‌داشت از میلاد النبی مطرح شد: طرح وفاق ملی باید عملی شود

- ۳۰ عقرب ۱۳۹۷

ماندگار: پیش از چاشت امروز از میلاد النبی در بنیاد شهید احمدشاه مسعود گرامی‌داشت شد.

در محفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود در آن شمار زیادی از علمای دینی، استادان دانشگاه و دانشجویان اشتراک کرده بودند.

بخشی از سخنان این محفل در برگیرندۀ تقبیح حملۀ انتحاری شام روز گذشته بر محفلی بود که در تالار اورانوس به مناسبت میلاد حضرت محمد «ص» برگزار شده بود؛ در آن نزدیک به پنجاه شهید و بیش از ۸۰ تن زخمی برداشتند را در بر می‌گرفت.

46489428_214096666134105_323252578865381376_n احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود و رهبر جریان سیاسی آجندای ملی در سخنرانی خود ضمن تقبیح این حمله گفت که تروریسم به هیچ‌کسی رحم نمی‌کند و امروز قربانیان اعمال گروه‌های تروریستی همه قشرهای جامعه هستند.

رهبر جریان سیاسی آجندای ملی در ادامۀ سخنانش با اشاره به هُشدارهای قهرمان ملی کشور که بیست سال پیش از امروز پیرامون اعمال و گروه‌های تروریستی گفته بود، خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی به هیچ اجتماع و مردمی ترحم ندارند و چنانچه شهید مسعود در جریان سفرش به اروپا گفته بود که اگر جهان برای نابودی این پدیده کار نکند، آرام آرام دامنۀ اعمال تخریبی آنان هیچ بخشی از جهان را آرام نمی‌گذارد.

آقای مسعود همچنان با اشاره به روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان گفت که در این روند با کسانی که در مبارزه با تروریسم قربانی داده‌اند مشوره نمی‌شود، مردم از این روند بی‌خبر اند و با کسانی مشوره صورت می‌گیرد از نظر فکری هیچ مخالفتی با اعمال طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر نداشته‌اند.

رحیم‌الله کشاف، مبلغ بامیانی و شمس‌الرحمن فروتن از سخنرانان دیگر این محفل ضمن تقبیح حملۀ تروریستی بر عالمان دینی پیرامون کارنامۀ حضرت محمد «ص» صحبت کردند.

به گفتۀ آنان، جامعۀ امروز افغانستان بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت و وفاق نیاز دارد، کاری که حضرت پیامبر اسلام مسلمانان را به آن ترغیب و رهنمایی کرده است.

آنان با استقبال از طرح وفاق ملی از رهبری جریان سیاسی آجندای ملی خواستند تا در انتخابات پیش‌رو در پی عملی ساختن این طرح باشند.

46499250_2073546616000826_7602617994010689536_nدر پایان این محفل، احمدولی مسعود رهبر جریان سیاسی آجندای ملی ضمن قدردانی از حمایت علمای دینی از عملی شدن طرح وفاق ملی گفت که این جریان در کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری افغانستان قدرتمندانه وارد میشود و از هر راه ممکن و با حمایت شهروندان افغانستان، طرح وفاق ملی را عملی می‌سازد.

گفتنی است که طرح وفاق ملی پس از مشورت‌های فراوان با نخبه‌گان سیاسی و مردم افغانستان از درون برنامۀ آجندای ملی بیرون شده و مسوولان این جریان در نشست‌های مشورتی یی هم در کابل و شهرهای دیگر کشور آن را غنی ساخته‌اند.

گزارش مفصل این محفل در شمارۀ تازۀ روزنامۀ ماندگار نشر می‌شود.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.