احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





ادارۀ حفاظت از محیط زیست: با آلوده کننده‌گان محیط زیست برخورد قانونی می‌شود

- ۱۲ جدی ۱۳۹۷

8

با آن که مردم عام از فزایش آلوده‌گی هوا در کابل ابراز نگرانی می‌کنند، اما ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان می‌گوید، در چند روز اخیر آلوده‌گی هوا نسبتاً کاهش یافته‌است.
عزت‌الله صدیقی معین مسلکی این اداره دیروز در یک نشست خبری گفت، ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست از بهر کاهش و جلوگیری از آلوده‌گی هوا برنامۀ عملیاتی زمستانی را آغاز کرده‌است.
آقای صدیقی گفت، بر اساس این برنامه تیم‌های نظارتی این اداره از هشت صبح تا هشت شب در ساحه بوده و به‌خاطر جلوگیری از آلوده‌گی هوا سیستم سوخت حمام‌ها، سقاوه‌ها، بلند منزل‌ها، هوتل‌ها، نانوایی‌ها و دیگر جاها را بررسی می‌کنند.
او گفت: «تیم نظارتی ما به حمام‌ها، نانوایی‌ها، رستورانت‌ها که چندین‌بار به اداره آمده‌اند برای‌شان یک هفته دیگر مهلت می‌دهیم تا سیستم‌های شان‌را درست کرده، اگر اصلاح نکردند نه‌تنها مسدود و جریمه نقدی می‌شوند، بلکه در صورت تخلف به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.»
آقای صدیقی می‌گوید، بر اساس این برنامه از آغاز ماه جدی سال جاری تا کنون تیم نظارتی بیش از ۴۰۰ حمام، شفاخانه، رستورانت و نانوایی‌ها را نظارت کرده و ۱۶۶ آن را از بهر نداشتن سیستم منظم سوخت مسدود کرده‌است.
در عین حال، محمد ادریس توخی رییس صحت محیط زیست شهرداری کابل که در این نشست حضور داشت گفت، تیم‌های نظارتی بررسی‌شان را در پیوند به سیستم سوخت بلند منزل‌ها و شهرک‌های رهایشی آغاز کرده و برای برخی آنان هشدار نیز داده شده که سیستم‌های شان را معیاری سازند، در غیر آن به‌گفتۀ آقای توخی، با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.