نیروهای خارجی ۴۰ عضو داعش را با خود بردند

- ۲۳ جدی ۱۳۹۷

مسوولان محلی در بادغیس می‌گویند که نیروهای مأموریت حمایت قاطع حوالی ساعت ۱۰ دو شب پیش عملیاتی را در منطقۀ پنج‌ بزِ ولسوالی جوند، یکی از خطرناکترین مناطق زیر کنترل طالبان راه‌اندازی کردند.

عبدالله افضلی، معاون شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری سلام وطندار گفت، نیروهای مأموریت حمایت قاطع نخست این ساحه را بمباران

1

کردند و سپس عملیات زمینی‌شان را در این ساحه به راه انداختند.

به گفتۀ معاون شورای ولایتی بادغیس، نیروهای خارجی حدود ۴۰ تن از نیروهای داعشی را که ۳۰ تن آنان شهروند خارجی‌اند، از زندان طالبان رها کرده و با خود بردند. گفته می‌شود که ۵ زن نیز شامل این افراد هستند.

آقای افضلی می‌گوید که ۳۰ عضو خارجی گروه داعش شهروندان کشورهای اوزبیکستان، قزاقستان، روسیه، چین و چند کشور دیگرند که گروه طالبان ۶ ماه پیش آنان را از ولسوالی گرزوانِ ولایت فاریاب اسیر کرده و به این ولسوالی انتقال داده بودند.

جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس نیز عملیات نیروهای مأموریت حمایت قاطع را تأیید می‌کند.

به گفتۀ آقای شهابی، در نتیجۀ عملیات هوایی و زمینی نیروهای مأموریت حمایت قاطع، ۱۸ تن از طالبان و ۱۰ عضو داعش کشته شدند و حدود ۴۰ داعشی دیگر از سوی این نیروها بازداشت شده‌اند.

سخنگوی والی بادغیس می‌افزاید، به زودی عملیات گسترده‌یی از سوی نیروهای امنیتی کشور در منطقۀ پنج‌ بز ولسوالی جوند این ولایت راه‌اندازی می‌شود تا این ساحه به گونۀ کامل از وجود هراس‌افگنان پاک‌سازی شود.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان نیز در حساب توییتری خود موضوع رهاسازی زندانیان‌ داعش از زندان این گروه را تأیید کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.