دستگیری ۴ تن از فرماندهان محلی طالبان

- ۰۳ دلو ۱۳۹۱

نیروهای افغان و ایتلاف روز سه‌شنبه در عملیات‌های جداگانه‌یی چهار تن از فرماندهان محلی طالبان را دستگیر کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، نیروهای ایساف در افغانستان اعلام کردند: امروز(دیروز) نیروهای ناتو و نیروهای امنیتی افغانستان یکی از رهبران طالبان را در منطقه لشگرگاه در ولایت هلمند دستگیر کردند.
در این خبر بدون آنکه به نام این رهبر طالبان اشاره‌یی شود، اعلام شد که وی مسوولیت عملیات‌های انجام شده با بمب‌های دست‌ساز را نیز بر عهده داشته است. شبه‌نظامیان تحت فرماندهی این فرماندۀ طالبان بمب‌های دست‌ساز را ساخته و آنها را جاساز می‌کردند و به تازه‌گی به استفاده از بمب‌های دست‌ساز مقناطیسی در وسایل نقلیه مورد هدف ارتش افغانستان در ولایت هلمند دست‌ زده بودند.
این فرماندۀ طالبان همچنین مسوولیت فرماندهی حملات شبه‌نظامیان را علیه نیروهای ایتلاف بر عهده داشت.
در ادامه این خبر همچنین اعلام شد، نیروهای ناتو و افغانستان صبح روز گذشته نیز در مناطقی در نزدیکی ولایت قندهار دو تن دیگر از رهبران  طالبان را دستگیر کردند.
با وجود چندین عملیات نظامی توسط نیروهای امریکا و نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت‌های قندهار و هلمند در دو سال گذشته، باز هم این دو ولایت پایگاهی برای طالبان محسوب می‌شوند.
علاوه بر این، یکی از تسهیل‌کننده‌گان سلاح برای جنگجویان شبکۀ حقانی نیز اوایل صبح روز گذشته در ولایت لوگر ردیابی شد.
در ادامه این خبر اعلام شد: در جریان این عملیات، نیروهای امنیتی توانستند سلاح‌ها، مهمات و ۳۰۰ هزار افغانی معادل ۵۸۰۰ دالر امریکا را کشف و ضبط کنند.
شبکه حقانی به عنوان یکی از گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با طالبان غالبا عملیات‌های خود را در ولایت‌های شرقی افغانستان و کابل صورت می‌دادند و مسوولیت بسیاری از حمله‌های شدید را در خصوص نیروهای امنیتی بر عهده داشتند.
اخیرا نیروهای افغان و حدود صد هزار تن از سربازان نیروهای ناتو عملیات پاکسازی خود را علیه شبه‌نظامیان در سراسر افغانستان افزایش داده‌اند. با این حال شبه‌نظامیان با تداوم بمب‌گذاری‌های انتحاری و سازماندهی بمب‌های دست‌ساز به این عملیات‌های نیروهای امنیتی واکنش نشان داده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.