وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی: سیمکارت‌های تلفون نظارت می‌شوند

- ۰۶ حمل ۱۳۹۸

mandegarشهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در نشست خبری‌یی در کابل می‌گوید، سیستم جدید نظارتی برای سیمکارت‌ها ساخته می‌شود.
به گفتۀ او، بربنیاد سیستم جدید تمام سیمکارت‌ها دارای شمارۀ مشخص خواهد شد و از طرف وزارت مخابرات بر آنان نظارت صورت می‌گیرد.
وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید، با روی کارآمدن این سیستم، سیمکارت‌های غیرقانونی و ثبت‌ناشده از فعالیت بازمانده و دزدی‌های پول مشتریان از سوی شبکه‌های مخابراتی نیز متوقف خواهد شد.
او می‌افزاید، سیمکارت‌های غیرقانونی‌یی که در جاده‌ها به فروش می‌رسند با کمک وزارت داخله جمع‌آوری خواهد شد و در صورتی که شرکت‌های مخابراتی سیمکارت‌های غیرقانونی پخش کنند، وزارت مخابرات جواز فعالیت‌شان را ضبط خواهد کرد.
با این حال، شماری از کاربران شبکه‌های مخابراتی از کیفیت پایین خدمات مخابراتی شکایت می‌کنند و می‌گویند، در مقابل هزینۀ گزاف خدمات پایین به آن‌ها ارایه می‌شود.
عبدالولی و راشد، دو تن از باشندگان کابل می‌گویند، از خدمات شبکه‌های مخابراتی راضی نیستند و مقدار هنگفت پول‌شان توسط این شبکه‌ها دزدی شده است.
با این همه، مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گویند، در سال ۱۳۹۷ ترویج حکومتداری الکترونیکی، سیستم الکترونیکی برای ترافیک، تادیۀ معاش‌ها از طریق موبایل و آنلاین‌کردن روند اخذ پاسپورت از جملۀ دست‌آوردهای مهم این وزارت است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.