نیروهای ارتش ۴۱ هراس‌افگن طالب را در بادغیس کشتند

- ۱۸ حمل ۱۳۹۸

مسوولان ارتش در غرب کشور اعلام کرده‌اند که نیروهای ارتش مواضع هراس‌افگنان طالب را در ولایت بادغیس هدف قرار داده اند.
قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر با نشر اعلامیه‌یی گفته است نیروهای ارتش با راه‌اندازی عملیاتی در ولسوالی بالامرغاب و آب‌کمری ولایت بادغیس، ۴۱ هراس افگن طالب را کشته‌اند.
mandegarدر خبرنامه آمده است که در جریان این عملیات، ۳۴ هراس‌افگن طالب نیز زخم برداشته اند.
قول اردوی ۲۰۷ ظفر گفته است که این عملیات‌ دو شب پیش با اشتراک نیروهای دفاعی، امنیتی و قوای هوایی افغان در این ولسوالی‌ها راه‌اندازی شده بوده است.
این درحالی است که پیش از این برخی منابع امنیتی در ولایت بادغیس گفته بودند که اکثر مناطق ولسوالی بالامرغاب به جز یک کندک نیروهای ارتش در نزدیکی رودخانه بالامرغاب، به تصرف هراس‌افگنان طالب در آمده است.
به گفتۀ این منابع امنیتی، فرماندهی پولیس بالامرغاب و تعمیرهای اداری این ولسوالی تحت کنترل طالبان درآمده و سربازانی که در محاصره طالبان گیر مانده بودند نیز به طرف یک کندک نیروهای ارتش رفته اند.
اما دقایقی پس از نشر این خبر، وزارت دفاع سقوط بالامرغاب را رد کرد و گفت که عملیات پاک سازی از وجود هراس افگنان طالب در این ولسوالی جریان دارد.
پنج شب پیش هراس افگنان طالب بر مرکز ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حمله کردند و بخش هایی از این ولسوالی را در کنترل خود در آوردند.
ولایت بادغیس در شمال-غرب افغانستان، از ولایت‌های به شدت ناامن است و گروه طالبان حتا در مرکز این ولایت حضور دارند. بیشتر ولسوالی‌های این ولایت به شمول ولسوالی بالامرغاب به جز مرکز آن، بقیه در کنترل طالبان قرار دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.