عملیات بهاری طالبان در چند ولایت با شکست مواجه شده است

- ۲۵ حمل ۱۳۹۸

mandegarآغاز عملیات بهاری طالبان با حمله‌های شدید این گروه بر چندین ولایت همراه بوده است. کندز، پکتیا، زابل، سرپل، بادغیس و بدخشان از ولایت‌هایی‌اند که از دو روز به این‌سو، گواه حمله‌های گستردۀ طالبان هستند.
اما آمارهای مقدماتی از طریق گفت‌وگو با مقام‌های محلی در این ولایت‌ها نشان از تلفات سنگین گروه طالبان دارد.
بر بنیاد گفته‌های مقام‌های محلی، در نبردهایی که از دو روز گذشته ادامه داشته است، ۴۵ تن از افراد گروه طالبان کشته و بیش از ۴۴ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
نیک‌‎محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان گفته است، طالبان از دو روز به این‌سو حمله‌های گسترده‌یی را بر ولسوالی‌های جرم، زیباک و راغستان انجام داده‌اند که از سوی نیروهای امنیتی پس‌زده شده است.
به گفتۀ او در این درگیری ۱۶ طالب کشته و ۱۴ طالب دیگر زخمی شده‌اند.
عبدالقادر آشنا، والی سرپل نیز می‌گوید، عملیات شب گذشتۀ طالبان بر ولسوالی صیاد این ولایت با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و شکست خورده است.
به گفتۀ والی سرپل، در نتیجۀ این درگیری چندین ساعته ۱۲‌ تن از جنگجویان گروه طالبان به شمول سه تن از فرماندهان کلیدی این گروه کشته و ۶ طالب دیگر زخمی شده‌اند.
طالبان با آغاز عملیات بهاری‌شان بر شماری از ولسوالی‌ها در ولایت‌های پکتیا، بادغیس، زابل و کندز نیز یورش بردند که به گفتۀ مسئولان محلی این ولایت‌ها، تمامی این حمله‌ها پس‌زده شده است.
انعام‌الدین رحمانی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز به سلام‌وطندار می‌گوید، در حمله‌های طالبان بر نواحی شهر کندز ۱۵ طالب و ۱۰ نیروی امنیتی کشته و ۲۰ طالب نیز زخمی شده‌اند.
با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با رد ادعای تلفات وارده به جنگجویان این گروه می‌گوید، نبرد طالبان علیه نیروهای امنیتی ادامه دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.