وزیر خارجۀ پاکستان: ۴۹ کشور نتوانستند مشکل افغانستان را حل کنند!

- ۰۹ دلو ۱۳۹۱

وزیر خارجه پاکستان با تأکید بر لزوم مشارکت همه کشورها در حل موضوع افغانستان، گفته است که پاکستان در امور افغانستان از امریکا پیروی نمی‌کند.
حنا ربانی وزیر خارجه پاکستان گفت: ما برای روابط خود با امریکا اهمیت زیادی قایل هستیم، اما این موضوع سبب نمی‌شود حمله هواپیماهای این کشور به خاک پاکستان را که از زمان جنرال مشرف آغاز شد، تأیید کنیم.
وی افزود: روابط پاکستان با امریکا نیز اگرچه اهمیت دارد اما این بدان معنی نیست که در امور افغانستان از این کشور پیروی کنیم.
به گفته خانم ربانی، پاکستان خواهان همکاری امریکا برای پیشرفت روند صلح در افغانستان است.
وی گفت: ۴۹ کشور به کمک هم نتوانستند مشکلات افغانستان را حل کنند، بنابراین چطور می‌توان انتظار داشت پاکستان به تنهایی امنیت را در این کشور برقرار نماید.
وی افزود: پاکستان برای برقراری امنیت در افغانستان نیاز به مشارکت سایر کشورها دارد، اما این بدان معنا نیست که سایر کشورها به طور مستقیم به دنبال اداره افغانستان باشند.
بانو ربانی تأکید کرد: امنیت در افغانستان از هر حیث به نفع پاکستان است.
وزیر خارجه پاکستان درباره تنش‌های اخیر به وجود آمده بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد نیز گفت: هند و پاکستان باید از آسیب جنگ‌های قبلی که با یکدیگر داشته‌اند پند بگیرند و مذاکره را سر‌لوحه کار خود قرار دهند.
حنا ربانی در مصاحبه تلویزیونی خود در لاهور ابراز داشت: اگرچه هند خالصانه به دنبال صلح با پاکستان نیست اما بهبود روابط با هند تضمین کننده امنیت منطقه می‌باشد.
وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد که این کشور خواهان گسترش روابط خود با هند و سایر کشورهای همسایه است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.