نیـروهای خـارجی ۱۷ پـولیس را در هلمنـد شهیـد کـردنـد

- ۲۷ ثور ۱۳۹۸

گزارش‌ها می‌رسانند که در یک حملۀ هوایی نیروهای مأموریت پشتیبانی قاطع در هلمند، ۱۷ پولیس جان باختند.
بر بنیاد گزارش‌ها این رویداد هنگامی در ولسوالی نهرسراج هلمند رخ داده است که نیروهای پولیس به کمک نیروهای امنیتی در منطقۀ تانکی این ولسوالی رفتند، اما در یک حملۀ هوایی اشتباهی نیروهای مأموریت پشتی‌بانی قاطع، ۱۷ تن آنان جان باختند.
mandegar-1عطاالله افغان، رییس شورای ولایتی هلمند دیروز گفت، در نتیجۀ حمله هوایی نیروهای خارجی در این ولایت ۱۷ سرباز پولیس شهید شدند و این حمله بصورت «اشتباه» صورت گرفته است.
در این حال وزارت داخله با نشر خبرنامه‌یی از تلفات نیروهای پولیس در ولسوالی نهرسراج خبر می‌دهد و اما می‌گوید که در رویدادی در این ولسوالی ۸ پولیس شهید ‌شدند و ۱۱ پولیس دیگر زخم برداشته‌اند.
در خبرنامه آمده است که نخست طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در منطقۀ تانکی این ولسوالی حمله کردند و پس از آن نیروهای پولیس با این گروه درگیر شدند و نیروهای مأموریت پشتی‌بانی قاطع نیز حملۀ هوایی را در این منطقه انجام داده است.
بر بنیاد خبرنامه در این درگیری تلفاتی به گروه طالبان نیز رسیده است.
وزارت داخله می‌گوید، برای روشن‌شدن این که این شمار سربازان پولیس در حملۀ طالبان جان باخته‌اند و یا در نتیجۀ حمله هوایی نیروهای خارجی، هیأت مشترک از این وزارت و نیروهای مأموریت پشتی‌بانی قاطع این رویداد را بررسی کرده و جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.
گروه طالبان نیز حمله بر پاسگاه نیروهای امنیتی و درگیری با این نیروها را در نهرسراج تأیید کرده‌اند و ادعا می‌کنند که در نتیجۀ حملۀ هوایی در این ولسوالی تلفاتی به پولیس وارد شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.