استانکزی: جـاپانی‌هـا خـروج امریکـا از افغـانستان را تضمیـن مـی‌کننـد

- ۲۴ سرطان ۱۳۹۸

یک عضو هیأت گفت‌وگو کنندۀ طالبان در اظهاراتی می‌گوید که کشورهای اروپایی و آسیایی به‌خصوص جاپان، قرار است خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را تضمین کنند.
شیر محمد عباس استانکزی، عضو هیأت گفت‌وگو‌کننده طالبان در گفت‌وگو با یک رسانۀ جاپانی گفته است که کشورهای اروپایی و آسیایی به‌خصوص جاپان، قرار است خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را تضمین کنند.
او گفته است: این کشورها قرار است پس از امضای یک توافق با حکومت افغانستان، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را ضمانت کنند.
این عضو گروه طالبان گفت: بر اساس طرحی که ما دربارۀ آن توافق خواهیم کرد، یک توافق‌نامه در برابر تضمین‌کننده‌گان امضا خواهد شد و امیدوارم که کشورهای اروپایی و آسیایی این توافق را تضمین کنند.
استانکزی، تأکید کرد که پس از آغاز روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، طالبان مفاد توافق‌نامه را با واشنگتن را عملی خواهد کرد.
این عضو طالبان در بخش دیگری از سخنانش گفت: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در حضور نیروهای خارجی در افغانستان برای طالبان غیرقانونی و غیرقابل پذیرش است.
وی به امریکا هشدار داد: در صورتی که این انتخابات پیش از توافق صلح برگزار شود، طالبان به نیروهای آمریکایی در افغانستان حمله می‌کنند.
استانکزی در همین زمینه افزود: برگزاری هرگونه انتخابات تحت اشغال نیروهای خارجی، غیرقانونی است و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.
گفتنی است خروج نیروهای خارجی از افغانستان، یکی از شروط اصلی طالبان برای حاضر شدن در میز مذاکره با حکومت افغانستان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.