ریاست حکومت وحدت ملی: با طالبان به تفاهم اولیه رسیده‌ایم

- ۲۴ سرطان ۱۳۹۸

ماندگار: سخنگوی ریاست حکومت وحدت ملی از ایجاد تفاهم اولیه میان دولت افغانستان و گروه طالبان خبر می‌دهد.
صدیق صدیقی سخنگوی ارگ دیروز در یک نشست خبری گفت: پایان جنگ، برقراری آتش‌بس، جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان و تضمین دادن طالبان برای مبارزه با تروریmandegarسم از محورهای تفاهم اولیه است که میان دولت افغانستان و گروه طالبان به وجود آمده است.
آقای صدیقی می‌گوید: دولت افغانستان از همه جزییات مذاکرات صلح امریکایی‌ها با طالبان آگاه است و این روند با هماهنگی دولت افغانستان و امریکا پیش می رود.
سخنگوی ریاست حکومت وحدت ملی می‌گوید: تا چند هفته آینده روند صلح وارد مرحله دوم می‌شود که در این مرحله مذاکرات مستقیم بین دولت با گروه طالبان آغاز خواهد شد.
آقای صدیقی با بیان اینکه دولت افغانستان در روند صلح با دقت و احتیاط عمل می‌کند، افزود: روند صلح اولویت دولت افغانستان است و هر تصمیم کابل در این روند براساس منافع مردم این کشور و حفظ دست‌آوردهای هجده سال اخیر است.
او گفت: دولت افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری که مورد قبول مردم باشد متعهد است و ارگان‌های امنیتی افغانستان نیز مشغول تدوین برنامه‌های ویژه برای تأمین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.
او با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری و روند صلح هر دو اولویت دولت این کشور است، افزود: چگونگی آینده افغانستان به اجرای برنامه‌های ملی این کشور بستگی دارد.
اظهارات صدیقی مبنی بر تفاهم اولیه دولت افغانستان با طالبان در حالی مطرح می شود که گروه طالبان هنوز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را نپذیرفته است و در هفت دور مذاکرات امریکایی ها با طالبان، دولت حضور نداشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.