برخی نامزدان: مداخله در کارهای کمیسیون‌های انتخاباتی ادامه دارد

- ۱۵ اسد ۱۳۹۸

ماندگار: برخی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری با نگرانی از برگزاری انتخابات زیر سایۀ حکومت کنونی، می‌گویند که برگزاری انتخابات زیر سایه حکومت وحدت ملی و به رهبری تیم حاکم سبب بحرانی شدن اوضاع در کشور می‌شود.
محمدشهاب حکیمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوی ویژه با روزنامۀ ماندگار با اشاره به چالش‌های موجود و دست‌درازی تیم حاکم به منابع دولتی و پول بیت‌المال به‌خاطر تطمیع مردم و مسوولان حکومت، می‌گوید: هیچ اطمینان برای برگزاری یک انتخابات شفاف به رهبری mandegarکمیسیون ضعیف و حکومت فعلی وجود ندارد.
این در حالی است که کمیسیون انتخابات از برگزاری انتخابات در ۶ میزان خبر داده است، اما تأکید می‌کند و از تأمین امنیت و هزینۀ انتخابات نگرانی دارند.
محمدشهاب حکیمی، در ادامه گفت که در حال حاضر هیچ اطمینانی به کمیسیون‌های انتخاباتی وجود ندارد.
او گفت اما به دلیل این‌که برداشت نشود ما در برابر روند انتخابات قرار گرفته‌ایم، کارهای خود را محتاطانه آغاز کرده‌ایم.
او تأکید کرد که در موجودیت غنی و تیمش و کمیسیون انتخاباتی ضعیف امیدواری برای برگزاری یک انتخابات عاری از تقلب وجود ندارد.
به گفتۀ او، اگر در اوضاع کنونی انتخابات صورت بگیرد، خون‌ریزی از ولایت‌ها و سرحدات به داخل شهرها کشانیده می‌شود.
آقای حکیمی، با اشاره به بطی بودن اقدام تکت‌های انتخاباتی گفت: در قدم اول بحث صلح است و در قدم بعدی برگزاری انتخابات زیر سایه تیم حاکم است که نگرانی جدی به وجود آورده است.
به گفتۀ او، برگزاری انتخابات زیر سایه حکومت کنونی بحرانی را ایجاد می‌کند که جبران آن ناممکن است. اگر انتخابات زیر سایه این حکومت برگزاری گردد، منجر به خون ریزی می‌گردد و در آن صورت مردم ما را ملامت خواهند کرد.
در عین حال، عبدالله عبدالله خواستار قطع مداخلات ارگ در امور داخلی کمیسیون انتخابات شده است.
تیم انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله مقرری نورمحمد نور به عنوان مشاور ارشد کمیسیون انتخابات از سوی محمداشرف غنی را مداخلۀ مستقیم در امور انتخابات خوانده و خواهان برکناری فوری آقای نور شده است.
دفتر رسانه‌های این تیم با نشر اعلامیه‌یی به شدت نسبت به از آنچه که مداخله غنی در امور انتخابات می‌خواند، اعتراض کرده است.
گفتنی است که نورمحمد نور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ به حیث عضو و سخنگوی کمیسیون ایفای وظیفه می‌کرد اما به دلیل سوء مدیریت اعضای کمیسیون وقت همه آنان برکنار شد و قرار بود آنان به دلیل آنچه که خیانت به آرای مردم خوانده می‌شوند، محکمه شوند اما این کار نشد.
سوءاستفاده از صلاحیت‌ها و امکانات دولتی، تغییر و تبدیلی و مقررهای غیرقانونی از سوی رهبری حکومت در چند ماه اخیر بارها مورد انتقاد سایر نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.