سفارت امریکا در کابل: تقلب در انتخابات افغانستان جایی ندارد

- ۱۶ میزان ۱۳۹۸

سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که هیچ جایی برای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان وجود ندارد.
سفارت امریکا در کابل در صفحۀ توییتر خود نوشته که کارمندان این سفارت به تازه‌گی از کمیسیون انتخابات و روند کار کمیسیون دیدار کرده‌اند.
mandegarسفارت امریکا در کابل در صفحه رسمی توییتر خود نوشته که کارمندان این نهاد به مرکز اطلاعات کمیسیون انتخابات افغانستان دسترسی پیدا کرده و از سخت‌کوشی کارمندان انتخابات افغانستان تقدیر می‌کند.
این سفارت افزوده که رأی‌دهنده‌گان مطمین باشند که «فقط رأی‌های قانونی، با شفافیت و بی‌طرفی شمرده می‌شود».
در همین حال، کمیسیون انتخابات نیز اعلام کرده که اعضای رهبری کمیسیون انتخابات، با بانو کرین دیکر معاون سفارت ایالات متحده امریکا در کابل پیرامون چگونگی برگزاری انتخابات و جمع‌بندی نتایج در مقر این کمیسیون دیدار کرده‌اند.
حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات در این دیدار گفته است: «هر دو کمیسیون به شکل بی‌طرفانه و شفاف کارهای خود را به پیش ‌می‌برد و تحت فشار هیچ‌کس قرار ندارد.»
بانو دیکر از برگزاری موفقانۀ این روند اظهار خُرسندی کرده و گفته که ایالات متحده امریکا حمایت از مردم افغانستان و این پروسه را مسوولیت خود می‌داند و در ۲۰ سال گذشته برای نهادینه‌سازی دموکراسی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است و حاضر است که ۲۰ سال دیگر نیز در این زمینه با افغانستان کار کند.
این در حالی است که شماری از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، از تقلبات گسترده در انتخابات و مداخلۀ ارگ و سفارت‌خانه‌های خارجی در امور کمیسیون‌های انتخاباتی به شدت انتقاد کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.