احمدولی مسعود: تداوم حکومت غیرقانونی و تأخیر در تشکیل دولت جدید مساوی به بحران است

- ۲۹ میزان ۱۳۹۸

احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید مسعود و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست با نماینده‌گان «د افغانستان سوله ییز بدلون بنست» به رهبری آقای فاروق اعظم و «اجماع ملی مردم افغانستان برای صلح» پیرامون صلح و انتخابات گفت‌وگو کرد.
نهادهای مذکور بدین باورند که بحران انتخاباتی در راه است و قبل از اینکه کشور وارد فاز بحران گردد باید همه نیروهای ملی آماده‌گی گزینۀ جلوگیری از بحران را داشته باشند.
آقای مسعود که جزییات این دیدار را در یادداشتی در برگۀ فیسبوکش همه‌گانی کرده، نوشته است: گفته شد، در پهلوی آماده‌گی‌ها، اکنون باید همه منتظر اعلام نتایج انتخابات بمانند. در صورتی که نتایج شفاف بیرون نشود، حوادثی مانند تهدید جانی کمیشنران رونما گردد و یا اعلام آن به درازا بکشد، بهخصوص اینکه تا بهار سال آینده معطل گردد، خود نشانه‌یی از بحران می‌باشد که در آن‌صورت همۀ نیروهای سیاسی و ملی در محور شورای کاندیداهای ریاست‌جمهوری ۱۳۹۸ نسخۀ گزینۀ دوم جلوگیری از بحران را آماده داشته باشند.
آقای مسعود گفته است: شورای کاندیداهای ریاست‌جمهوری منحیث یک نهاد ملی بیشتر از یک‌سال می‌شود که پیرامون گزینۀ دوم کار مستمر کرده و برنامه دارد. اعضای این شورا هریک از جایگاه حقوقی برخوردارند، چهره‌های جنجال‌برانگیز نیستند و قابل قبول طرف‌ها می‌باشند.

mandegarmandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.