خلیل‌زاد در کابل: طالبان برای آغاز مذاکرات آتش‌بس کنند

- ۰۵ عقرب ۱۳۹۸

ماندگار: نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ امریکا دیروز به کابل آمد و با مسوولان حکومت وحدت ملی دیدار کرد. زلمی خلیل‌زاد در دیدار با عبدالله و غنی روی از سرگیری دوبارۀ گفتوگو با طالبان صحبت کرده است.
ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی دیروز با نشر اعلامیه‌یی گفته که آقای عبدالله با زلمی خلیل‌زاد دیدار کرده است.
mandegarدر این دیدار صلاح‌الدین ربانی وزیر پیشین امور خارجه افغانستان، خانم لیزا کورتیس مشاور ترامپ در امور جنوب آسیا و جان‌بس سفیر امریکا در کابل نیز حضور داشته‌اند.
در اعلامیۀ ریاست اجرایی آمده که در این دیدار، دو طرف درباره مذاکرات صلح و زمینه‌های دست یافتن به صلح پایدار و عادلانه در افغانستان بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
بر بنیاد اعلامیه، دو جانب، صلح را از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان و ایالات متحده خوانده و بر دست‌یافتن به صلح دایمی تأکید کرده‌اند.
اعلامیه افزوده که رییس اجرایی و آقای خلیل‌زاد از طالبان خواسته که برای آغاز مذاکرات «بین‌الافغانی» با کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس توافق کنند.
در این نشست، دو طرف از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری استقبال کرده و بر اصل شفافیت انتخابات و استقلال عمل کمیسیون‌های مستقل انتخابات تاکید کرده‌اند.
آقای خلیل‌زاد همچنان با محمداشرف غنی دیدار کرده است. یک مقام دفتر آقای غنی به خبرگزاری رویترز گفته است که هدف از این سفر روشن است. او قصد دارد در گزارشی،‌ اطلاعاتی دربارۀ سفرها و نشست‌های اخیرش در برخی از کشورها دربارۀ روند صلح افغانستان به اشرف غنی ارائه دهد.
مذاکرات با طالبان برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ازای تضمین امنیتی طالبان، ماه گذشته بعد از کشته شدن یک سرباز امریکایی در بمب‌گذاری طالبان در کابل به دستور ترامپ متوقف شد.
این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد پس از نشست چهار جانبه امریکا، روسیه، چین و پاکستان که به روز جمعه در مسکو برگزار شده بود، به کابل آمده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.