جنرال بابه‌جان: تلفات پولیس در شمال افزایش یافته است

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

فرمانده پولیس زون ۳۰۳ پامیر در شمال می‌گوید که به دلیل سهل‌انگاری فرماندهان امنیۀ ولسوالی‌ها و نبود نظم و ادارهف تلفات سربازان پولیس افزایش یافته و هم مخالفان با تغییر تاکتیک، می‌خواهند وارد صفوف نیروهای پولیس شوند.
دگر جنرال بابه‌جان فرمانده پولیس زون ۳۰۳ پامیر که با جمع از فرماندهان پولیس شمال در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، هشدار داد در صورت ادامه تلفات نیروهای پولیس در ولایات‌شان، فرماندهان امنیه ولسوالی‌ها را برای تعقیب عدلی به دادستانی کل معرفی خواهد کرد.
جنرال بابه جان در ادامۀ صحبت‌هایش گفت: «قراردادی‌ها مکلفیت دارند تا در همانجا باید اعاشه و اباطه را برساند،

سرباز نباید برای آوردن اعاشه شهید شود، سوق و اداره درست در اکثر پوسته‌ها موجود نیست که در این رابطه فرماندهان امنیه بی‌تفاوت اند، بعد از این هر فرماندهی که تلفات‌اش بلند برود، خصوصاً در وظیفه‌هایی که سربازانش خود سر بروند و کمین بیخورند و به دست دشمن بی‍‌افتند، ما در این صورت او را به دادستانی معرفی می‌کنیم.»
فرمانده پولیس زون ۳۰۳ پامیر از تمام فرماندهان امنیه خواست تا باید افراد مشکوک را از صفوف پولیس خارج کنند و افراد مسلکی را به جای آن‌ها بگمارند.
از سوی دیگر، عبدالرحمن آقتاش فرمانده اکادمی پولیس ولایت بلخ از تغییر تاکتیک مخالفان دولت سخن گفت و  افزود که مخالفان دولت اکنون می‌خواهند تا در صفوف پولیس افراد خود را جابجا نمایند.
وی گفت، در این اواخر آن‌ها چندتن از افراد مخالفان دولت را گرفتار کرده که می‌خواستند در صفوف پولیس داخل شوند.
وی افزود: «درست  است که مخالفین ما در این اواخر تاکتیک خود را تغییر داده و می‌خواهند جاسوس‌های خود را داخل صفوف پولیس بسازند، ما بعد از این کسان را که در صفوف پولیس جلب می‌کنیم، باید ارگان‌های کشفی آنها را شناسای و حتی تظمین نماید.»
گفته می‌شود در چهار ماه اول سال جاری ۶۳۵ تن از نیروهای پولیس در افغانستان کشته و یک هزار و ۲۴۵ تن دیگر مجروح شده اند که از جمله کشته شده‌گان ۴۷۰ تن آنان پولیس ملی و ۱۶۵ تن دیگر را پولیس محلی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.