وزرای خارجۀ امریکا و پاکستان: افغانستانِ با ثبات به منافع ماست

- ۲۷ دلو ۱۳۹۱

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: وزرای امور خارجه پاکستان و امریکا در گفت‌وگوی تلفنی، افغانستانی دارای صلح و ثبات را در جهت منافع هر دو کشور عنوان کردند.
مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد روز جمعه در اطلاعیه‌یی ضمن اشاره به گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه امریکا و پاکستان گفت: جان کری دعوت خانم ربانی وزیر امور خارجه پاکستان را برای سفر به این کشور پذیرفت و وی قرار است به زودی از پاکستان دیدن کند.
در این اطلاعیه آمده است، وزیر امور خارجه امریکا مجدداً از تمایل دولت واشنگتن برای ایجاد روابط نزدیک تر با پاکستان و ساخت فضای اعتماد در تعاملات و همکاری‌های دو جانبه با این کشور خبر داد.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز با تبریک به جان کری برای انتصاب جدید وی به عنوان وزیر امور خارجه امریکا گفت: وی نسبت به رو به جلو بودن روابط دو کشور و همگرایی مشترک در همکاری با وزیر جدید امور خارجه امریکا امیدوار است.
حنا ربانی کهر با ابراز اطمینان از ادامه روابط دوجانبه پاکستان و امریکا و حرکت در مسیر مثبت افزود: ما امیدواریم جان کری که درک عمیقی درباره منطقه و دانشی از پویایی جهان دارد، سهم قابل توجهی در تقویت روابط پاکستان و امریکا بر عهده داشته باشد.
مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد اعلام کرد: وزیر امور خارجه امریکا همچنین پایان یافتن دوره پنج ساله دولت پاکستان را به حنا ربانی کهر و مقامات عالی رتبه دولت اسلام آباد تبریک گفت.
سنای آمریکا سه شنبه گذشته با ۹۴ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف به جان کری نامزد پیشنهادی اوباما به عنوان وزیر خارجه امریکا رای داد.
جان کری رسماً به عنوان شصت و هشتمین وزیرخارجه امریکا سوگند یاد کرده بود.
سناتور جان کری دیپلمات ۶۹ ساله امریکایی چهره شناخته شده‌یی در سیاست خارجی امریکا به شمار رفته و سابقه طولانی در پرونده‌های مهم سیاست خارجی امریکا از جمله روسیه و افغانستان دارد.
وی ۲۸ سال عضو کمیته روابط خارجی سنا بوده و پیش از رسیدن به وزارت خارجه، به مدت چهار سال ریاست این کمیته را بر عهده داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.