وزارت دفاع: ۷۸ تـروریست کشتـه شـدند

- ۰۸ جدی ۱۳۹۸

۶۰ مخالف مسلح در عملیات نظامیان نیروهای امنیتی در ولایت‌های غزنی، سمنگان، ارزگان، فراه، بلخ، پکتیکا و هلمند کشته و ده نفر زخمی شدند.
تازه‌ترین درگیری‌ها میان نظامیان افغانستان و تروریستان هفتاد و هشت کشته بر جا گذاشت.
دفتر رسانه‌های وزارت در بیانیه‌یی که به روزنامۀ ماندگار فرستاده نوشته است: شصت مخالف مسلح دولت افغانستان براثر عملیات شبانه دو روز پیش نظامیان افغانستان در ولایت‌های غزنی، سمنگان، ارزگان، فراه، بلخ، پکتیکا و هلمند کشته و ده نفر از آن‌ها زخمی شدند.
همچنین وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌یی دیگر اعلام کرده است: معاون ولسوال خودخواندۀ طالبان برای ولسوالی «کشنده»ی ولایت بلخ همراه چهار عضو این گروه در یک حمله هوایی کشته شد.
خبر دیگر اینکه فرماندهی ارتش در شمال افغانستان دیروز در بیانیه‌یی از کشته شدن یک سرکرده مشهور طالبان در ولایت قندوز خبر داد.
براساس این بیانیه «ملا خاکسار» از سرکرده‌گان مشهور طالبان بر اثر حملۀ هوایی نیرو‌های ارتش همراه دوازده عضو این گروه در ولایت قندوز کشته شد.
همزمان با تشدید حملات طالبان به مواضع نظامیان افغانستان در مناطق مختلف افغانستان در آستانۀ دور جدید مذاکرات طالبان با امریکا، نیرو‌های ارتش نیز حملات هوایی و زمینی خود را به مواضع طالبان در مناطق مختلف این کشور افزایش داده اند. تشدید جنگ و درگیری در افغانستان همزمان با رای‌زنی سران طالبان برای برقراری آتش‌بس یک هفته‌یی در این کشور صورت می‌گیرد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.