شورای ولایتی سمنگان: اگر به بی‌جاشده‌گان کمک نشود فاجعۀ انسانی رخ می‌دهد

- ۰۴ دلو ۱۳۹۸

نماینده‌گان خانواده‌های بی‌جاشده در ولسوالی درۀ‌ صوف‌بالا در ولایت سمنگان می‌گویند، با گذشت نزدیک به ۲۰ روز از رانش یک کوه در این ولسوالی، تاکنون به خانواده‌های بی‌جاشدۀ این رویداد هیچ کمکی غذایی و غیر غذایی صورت نگرفته است.
این رویداد طبیعی تلفات جانی ندارد، اما زیان‌های مالی هنگفتی برجا گذاشته و حدود ۱۰۰ خانواده‌ بی‌جا شده‌اند.
حسین‌علی و عبدالحکیم، دو نمایندۀ خانواده‌های بی‌جاشدۀ این ولسوالی که به شورای ولایتی سمنگان آمده‌اند می‌گویند، بی‌جاشده‌گان بدون سرپناه و آب در وضعیت بدی به سر می‌برند. آنان حکومت محلی را در زمینۀ کمک‌رسانی به آواره‌گان به بی‌کفایتی متهم می‌کنند و از دولت خواهان کمک هستند.
به گفتۀ آنان حدود ۲۰۰ خانوادۀ دیگر در این ولسوالی با تهدید رانش کوه روبه‌رواند.
رازمحمد راز، رییس شورای ولایتی سمنگان هشدار می‌دهد که اگر به‌زودی برای بی‌جاشده‌گان مواد غذایی کمک نشود، یک فاجعۀ بزرگی انسانی در این ولسوالی رخ خواهد داد.
اما صغبت‌الله سایس، مسوول آمریت مبارزه با رویدادهای طبیعی ولایت سمنگان می‌گوید، به علت دوری راه و تهدیدات امنیتی نمی‌توانند مواد غذایی در این ولسوالی بفرستند. او می‌گوید که تلاش دارند تا برای این خانواده‌ها پول نقد کمک کنند.
به گفتۀ مسوولان آمریت مبارزه با رویدادهای طبیعی ولایت سمنگان در نتیجۀ رانش کوه در ولسوالی درۀ‌ صوف‌بالا، نزدیک به ۸۰ خانۀ مسکونی، یک مسجد و یک مکتب ویران شده‌اند.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.