نخست‌وزیر پاکستان: صلح باید در افغانستان حکم‌فرما گردد

- ۲۹ دلو ۱۳۹۱

نخست وزیر پاکستان گفته است که آن‌ها در نخستین نشست‌شان با حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس به توافق رسیده‌اند که صلح باید در افغانستان حکم‌فرما شود.
راجه پرویز اشرف همچنان اعلام کرد، پاکستان می‌خواهد روابط بهتری با تمامی همسایگانش از جمله هند و افغانستان برقرار کند، تا منطقه در صلح و ثبات بماند.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس پاکستان، راجه پرویز اشرف، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌یی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی خصوصی این کشور گفت: در جامعه بین‌الملل این تفکر وجود دارد که پاکستان یک قدرت هسته‌یی مسوول است.
وی در ادامه افزود: این به نفع جهان نیست که تنش‌ها در منطقه ما ادامه یابد. پاکستان و هند اقداماتی را برای عادی سازی روابط صورت داده‌اند اما برخی رویدادها این روابط دو جانبه را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
من در پارلمان انگلیس اعلام کردم که ما خواستار روابط صلح‌آمیز با همسایگان‌مان هستیم و از هند می‌خواهیم تا این مساله را مورد بررسی قرار دهد.
نخست‌وزیر پاکستان همچنین گفت، کشمیر مساله اصلی است که باعث روابط پرتنش با هند می‌شود و دیدگاه پاکستان در این خصوص این است که مساله کشمیر باید براساس خواسته‌های مردم کشمیر و  قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حل‌وفصل شود. پاکستان هرگز برگزاری مذاکرات را در نکرده و همیشه ترجیح داده تا با هند مذاکره کند.
نخست‌وزیر پاکستان در خصوص روابط با افغانستان گفت: پاکستان کشوری است که از بسیاری از آوارگان افغان در هنگام شرایط بد اقتصادی بر مبنای مسایل بشردوستانه حمایت کرد.
وی افزود: ما به خاطر کاری که انجام داده‌ایم بسیار افتخار می‌کنیم و ما این اقدام را به عنوان مسوولیت‌مان در برابر همسایگان‌مان و مسلمانان افغان صورت دادیم و ما در آن زمان باید از آن‌ها حمایت می‌کردیم.
راجه پرویز اشرف همچنین گفت: ما خواهان روابط بهتر با افغانستان هستیم و در نخستین نشست‌مان با حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به این توافق رسیدیم که صلح باید در افغانستان حکمفرما شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.