وزات مالیه، ۱۲۲۰ افغانی را از مجموع معاشات مأمورین پایین‌رتبه، بازپس گرفته است

- ۲۹ دلو ۱۳۹۹

وزارت مالیه، خلاف حکم رییس‌جمهور کشور، بابت واپس گرفتنِ ۲۰ افغانیِ اضافه‌شده در مأکول مأمورین پایین‌رتبۀ دولتی، ۱۲۲۰ افغانی را از معاشات برجِ دلو امسال هر کارمند، وضع کرده است.

در ماه سرطال امسال، براثر فیصلۀ کابینه و حکم مقامِ عالی ریاست جمهوری، حدود ۲۰ افغانی در مأکول کارمندان دولتی افزوده شده‌بود؛ ولی پس از گذشتِ هفت‌ماه، وزارت مالیۀ افغانستان، مجموع مأکولات یک کارمند را که ۱۲۲۰ افغانی می‌شود از معاشات کارمندان کسر کرده است.

اضافه‌شدنِ ۲۰ افغانی در مأکولات کارکنان دولتی، در آن زمان با انتقاد و تمسخر شهروندان و سایر کارمندان دولتی قرارگرفته بود که مدتِ زیادی کاربران شبکه‌های اجتماعی را سرگرم ساخته و سوژۀ خوبی برای برنامه‌های طنز تلویزیونی شده‌بود.

این در حالی است که مجلس نمایندگان روی طرح یک‌سان سازی معاشات کارمندان پایین رتبۀ دولتی تاکید می‌کند و تاکنون دوبار بودجۀ مصرفی سال ۱۴۰۰ را رد نموده است.

بااینکه بر بنیاد خبرنامه‌ای، از ماه حمل سال ۱۴۰۰، معاشات معلمین و دیگر کارمندان دولتی، به گونۀ قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد؛ اما وزات مالیۀ کشور، در اقدام تازه‌ای، همان ۲۰ افغانی ازپیش اضافه‌شده را نیز از معاش ماه دلو کارمندان، بازپس گرفته است.

در اطلاعیه‌ای که امروز در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود آمده است که «در برج اسد، سنبله و میزان سال جاری، طبق حکم مقام عالی ریاست جمهوری، مبلغ ۲۰ افغانی مأکول در هرروز که موردقبول وزارت مالیه قرار نگرفته و قابل وضع دانسته شد. البته وضع مأکول اضافی، مطابق روزهای رسمی هر کارکن صورت گرفته که بالاترین آن، ۱۲۲۰ افغانی می‌باشد».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.