امرالله صالح: حزب تحریر ثبت وزارت عدلیه نیست، حق تبلیغ و تجمع را ندارد

- ۱۰ حوت ۱۳۹۹

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری، امروز در صفحه فیسبوکش گفته است که این حزب، ثبت وزارت عدلیه نیست و بنا بر این، حق تجمع و تبلیغ را تا زمانی‌که ثبت و راجستر نشده است ندارد.

صالح گفته که حزب تحریر را دولت افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد و تا زمانیکه این معضلۀ حقوقی حل نگردد، هرنوع فعالیت از نام و نشانی این شکبه مجهول، غیر قانونی خواهد بود.

او تاکید کرده که شماری از فعالین این حزب، تبانی نزدیک فکری با گروه‌های تروریستی دارند.

معاون نخست ریاست جمهوری میگوید که قرار است در آینده نزدیک پالیسی چگونگی برخورد حقوقی و قانونی با فعالین این جریان را به بحث بگیرد و پس تا آنزمان یک بار دیگر به کسانی‌که خود را متعلق به حزب التحریر میدانند رسانیده میشود که دست از تبلیغ ضد نظام و فعالیت بردارند

البته این بار اول نیست که مسوولان حکومتی فعالیت حزب تحریر را غیر قانونی میدانند، پیش از این نیز بارها از ثبت نبودن این حزب در دولت، سخن گفته شده است. اما تا حالا اقدامی در برابر فعالیت‌های آن، از سوی حکومت صورت نگرفته است.

گفتنی است که حزب التحریر در سال ۱۹۵۳ توسط شیخ تقی‌الدین نبهانی؛ اهل فلسطین، بنیان گذاشته شد و در شماری از کشورهای مسلمان فعالیت دارد.

اما تاسیس این حزب در افغانستان، بر می‌گردد به سال ۲۰۰۳ میلادی که به‌صورت غیرقانونی فعالیت‌های سیاسی خود را شروع کرد و تا حالا ادامه دارد.

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.