نخست‌وزیر آسترالیا در ولایت ارزگان: طولانی‌ترین جنگ ما بدون پیروزی و شکست پایان یافت

- ۰۸ عقرب ۱۳۹۲

نخست‌وزیر استرالیا در جریان سفری به افغانستان با اشاره به بازگشت بیش از ۱۰۰۰ نیروی استرالیایی به خانه‌های خود پیش از کریسمس، پایان طولانی‌ترین جنگ کانبرا را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی آبوت، نخست‌وزیر استرالیا گفت: طولانی‌ترین جنگ استرالیا نه با پیروزی و نه با شکست رو به پایان است، بلکه ما امیدواریم که با حضور ما افغانستان به مکان بهتر و امن‌تری تبدیل شده باشد.
وی روز دوشنبه به پایگاه نیروی دفاعی استرالیا در ولایت ارزگان رفت تا خروج نیروها را که از نظر وی یک لحظه تلخ و شیرین برای استرالیا است، اعلام کند.mandegar
آبوت افزود: این لحظه شیرین است چون صدها سرباز برای کریسمس در خانه و کنار خانواده‌هایشان خواهند بود و تلخ چون که پسرها، پدرها و همسران برخی از خانواده‌های استرالیایی دیگر در کنارشان نیستند.
وی در بیانیه‌یی رسمی اعلام کرد: این ماموریت برای امنیت ملی استرالیا بسیار مهم و حساس بوده است. ما تلاش کرده‌ایم تا مطمین شویم که دیگر افغانستان به پایگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود و با متحدانمان همکاری می‌کنیم تا جهان به جای امن‌تری تبدیل شود. مردم در این راه بهای سنگینی پرداخته‌اند. ما ۴۰ تن از بهترین نیروهای‌مان را از دست دادیم.
بیش از ۲۰ هزار نیروی استرالیایی در افغانستان خدمت کرده است و از سال ۲۰۰۱ میلادی که استرالیا در جنگ علیه شبه‌نظامیان طالبان و القاعده به امریکا پیوست، ۴۰ تن از نیروهایش کشته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
آبوت ادامه داد: استرالیایی‌ها نه برای کشورگشایی بلکه برای آزادی می‌جنگند. ما برای مردمی جنگیدیم که حق دارند به شیوۀ خود زنده‌گی و عبادت کنند.
وی تأکید کرد که استرالیا ۲۰۰ مکتب، کلینیک بهداشتی و جاده‌های مناسب برای مردم افغانستان به ارث می‌گذارد. آبوت بار دیگر تعهد استرالیا را برای حمایت از افغاستان در آینده اعلام کرد. صدها نیروی استرالیایی با آموزش نیروهای امنیت ملی افغان و تامین کمک‌های مالی به نقش غیرنظامی خود در این کشور ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.