شرکت اپل: هک کردن اطلاعات آیفون‌ها را مشکل‌تر خواهیم کرد

- ۰۸ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3شرکت اپل گفته است که هک کردن اطلاعات آیفون‌ها را سخت‌تر از آن چیزی که فعلا هست می‌کند.
بنابر گزارش واشنگتن‌پست شرکت اپل در حال کار بر روی الگوریتم امنیتی به کار برده شده در آیفون‌ها هست تا هک کردن این گوشی‌ها را حتی برای دولت‌ امریکا نیز مشکل‌تر سازد.
این گفته در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل یک محکمه فدرال امریکا از شرکت اپل خواسته بود که آیفون فردی را که در «سان برناردینو» طی یک تیراندازی ۱۴ نفر را به قتل رسانده بود  رمزگشایی کند. اما اپل از این کار سر باز زد و آن را نقض حریم شخصی و حقوق مشتریانش خواند.
پولیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) معتقد است که اطلاعات مهمی در این گوشی موبایل موجود است که احتمال دارد در ردیابی تروریستان به آنها کمک کند.
بسیاری از افراد مطرح در دنیای تکنالوجی مانند مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک از این تصمیم اپل حمایت کردند. اما دونالد ترامپ نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا از اپل انتقاد کرد و گفت جان شهروندان امریکا از حریم شخصی افراد مهم‌تر است.
همچنین بر اساس اسنادی که سارنوالی امریکا ارایه کرده پولیس اف‌بی‌آی تا به حال از اپل خواسته که ۱۳ موبایل آیفون دیگر را نیز رمزگشایی کند.
کارشناسان معتقدند که هدف اصلی شرکت اپل از کار روی الگوریتم امنیتی جدید به این دلیل است که اگر پولیس اف‌بی‌آی در دوسیه فعلی پیروز شود برای هک کردن آیفون‌های آینده مجبور باشد چرخه دیگری از مراحل قضایی را طی نماید.
تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در زمان معرفی آخرین سیستم عامل آیفون (آی‌ او‌ اس ۹) گفته بود که این سیستم عامل امنیت بسیار بالایی دارد که حتی اپل نیز قادر به رمزگشایی اطلاعات آن نمی‌باشد.
تاکید بر امنیت بالای محصولات اپل از استراتژی‌های بازاریابی این شرکت دانسته‌ ‌می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.