احمد مسعود، در دیدار با رئیس مجلس سنای فرانسه، از جامعه جهانی خواست که «سیاست منفعلانه» خود را در قبال طالبان متوقف کند

گزارشگر:خردورز - ۱۶ میزان ۱۴۰۲

احمد مسعود، در دیدار با رئیس مجلس سنای فرانسه از جامعه جهانی خواست که «سیاست منفعلانه» خود را در قبال طالبان متوقف کند
احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در حالیکه با رئیس مجلس سنای فرانسه (Gérard larcher) صحبت می کرد، از جامعه جهانی خواست که «سیاست منفعلانه» خود را در قبال طالبان متوقف کند.
آقای مسعود، در مصاحبه با بخش مطبوعاتی مجلس سنای فرانسه گفت که بیش از دو سال است که ما شاهد وضعیتی در افغانستان استیم که تمامی دست‌آوردهای اخیر در حال از بین رفتن استند. زنان به طور سیستماتیک هدف قرار می گیرند. آپارتاید جنسیتی یک پدیده واقعی است. تروریسم در حال رشد است. من فکر میکنم زمان آن رسیده است که واقعاً به آنچه در افغانستان می گذرد توجه کنیم.
او در جواب سوال خبرنگار، که آیا فکر‌ می‌کنید که کشورهای اروپایی، افغانستان را فراموش کرده اند؟ افزود: من نمی گویم فراموش شده اند، اما یک سیاست منفعلانه از سوی جامعه بین‌المللی وجود دارد. به یاد داشته باشیم که این سیاست منفعلانه در دهه ۱۹۹۰ پیامدهای مرگباری داشت.
آقای مسعود، هم‌چنان در رابطه به سوال خبرنگار، 《شما کتابی تحت عنوان «آزادی ما» منتشر کردید که در آن تذکر یافته که می‌خواهید صدای کشورتان باشید، چه صدایی؟》 افزوده است که می‌خواهد صدای زنان، مردان، دموکراسی و آزادی افغانستان باشد.
رهبر جبهه مقاومت ملی، در رابطه به سوال《 شما در کتاب آزادی ما می گوئید که طالبان امروز نسبت به طالبان دیروز شرورتر هستند؟ 》می‌گوید که آیا اشتباه گفته ام؟ اعمال آنها گویای این ادعاست.
وی در این گفت‌وگو می‌افزاید که فکر می کنم ضروری است که جامعهٔ بین‌المللی با نیروهای دموکراتیک افغانستان وارد تعامل و گفتگو شده و بر طالبان فشار بیاورند. زیرا این رژیم نامشروعی که خود را به زور اسلحه بر مردم تحمیل کرده و این ظلم و ستمی که در حال انجام است قابل قبول نیست و تهدیدی برای همه ماست.
آقای مسعود در رابطه به ملاقات با رئیس مجلس سنا گفت: شاید اولین بار بود که ما چنین تغییر دیدگاه و حسن نیت نسبت به افغانستان را احساس کردیم. نمی گویم قبلا اینطور نبود. اما من معتقدم که پس از دو سال، طالبان چهره واقعی خود را نشان داده اند. آنها تغییر نکرده اند، به وعده‌های خود عمل نکرده اند. و من احساس می کنم که اکنون اروپایی‌ها نسبت به افغانستان توجه واقعی دارند و این یک امید بزرگ برای مردم افغانستان و نیروهای دموکراتیک کشور می‌باشد.
او در رابطه به این سوال《 شما می خواهید نماینده مقاومت در برابر طالبان باشید. آیا حامی دارید؟ و اگر بله، چند نفر از شما حمایت می‌کنند؟》افزود : تمامی شهروندان افغانستان با مقاومت هستند. مردم افغانستان از طالبان حمایت نمی کنند. اگر طالبان اینطور فکر نمیکنند، من آنها را برای برگزاری انتخابات به چالش می کشم و خواهیم دید که چه کسی برنده خواهد شد.
آقای مسعود در اخیر در جواب این سوال《شما هم مثل پدرتان ناخواسته جنگ میکنید. اما از نظر شما چارهٔ جز این ندارید؟》گفت: کاملاً. طالبان از مذاکره با مخالفان و نیروهای دموکراتیک خودداری می کنند. آنها می گویند: تسلیم شوید و همه چیز در آینده خوب خواهد شد. این راه درست برای مذاکره نیست. پس وقتی چاره ای جز دفاع از خود ندارید، این کار را انجام می دهید. من مطمئن هستم که این ظلم پایان خواهد یافت و مردم پیروز خواهند شد. من فقط می خواهم وظیفه خود را انجام دهم، تا جایی که می توانم از کشورم محافظت میکنم.
اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.