والی بلخ: در دولت مرکزی اصل مجازات و مکافات وجود ندارد

- ۰۵ حمل ۱۳۹۲

والی بلخ اصل مکافات و مجازات را در یک نظام دولتی، مهم دانسته و از حکومت مرکزی افغانستان به خاطر این‎که تا اکنون این اصل را در نظر نگرفته، انتقاد کرده است.
استاد عطا محمد نور روز گذشته در همایشی از کار و تلاش نیروهای امنیتی، مسوولان دولتی و تجار ملی، به خاطر انجام خدمات شایسته در برگزاری جشن نوروز در شهر مزار شریف، تقدیر کرد. والی بلخ جشن امسال را با شکوه و عالی توصیف کرده، نقش تمامی نیروهای امنیتی و مسوولان این ولایت را در این جشن، با ارزش و در خور ستایش عنوان کرد.
استاد عطا محمد نور گفته است که در چند سال اخیر، حکومت به کسانی که کارهای خوب و خراب انجام داده، به یک نگاه دیده است.
آقای نور، از رییس‌جمهور خواست در صورتی که وی در انجام وظیفه‌اش شایسته باشد، باید تقدیر شود و در غیر آن باید مجازات گردد.
والی بلخ افزود: «اصل مکافات و مجازات برای خدمت‌گذاری و یا خدا ناخواسته بر عکس آن، یک اصل پذیرفته شده است، باید کسانی که خدمت می‌کنند، تشویق شوند و یا کسانی که خدا ناخواسته برعکس‌اش کاری را انجام می‌دهند، باید مورد بازپرس قرار بگیرند و یا جزا بیبینند. ما هم انتظار می‌کشیم که مسوولین ما در مرکز، مقامات بلندپایۀ ما را تقدیر نمایند.»
به عقیده آقای نور، تحسین و تقدیر از فعالیت‌های خوب، باعث تشویق مسوولان شده و مجازات آن‌ها، فساد اداری را ریشه‌کن خواهد نمود.
سترجنرال عطا محمد نور از دولت مرکزی انتقاد کرده گفت: «ما همه‌ساله از مسوولان نظامی، ملکی و نیروهای امنیتی سپاس‌گذاری می‌نمایم، اما دولت مرکزی یک بار نخواسته تا از فعالیت ما تحسین نماید.» برای تأمین امنیت مراسم جهنده سخی و جشن گل سرخ در شهر مزارشریف بیش از شش هزار تن از نیروهای امنیتی گماشته شده بودند که توانستند با بازداشت سه تن از تخریب کاران امنیت این مراسم را تأمین نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.