وزارت اطلاعات و فرهنگ: ۲۴ حمل غزنی رسماً مرکز فرهنگ اسلامی می‎شود

- ۰۹ حمل ۱۳۹۲

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان می‌گوید که قرار است در بیست‌وچهارم ماه حمل، این ولایت رسماً به عنوان مرکز فرهنگ اسلامی معرفی شود.
سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ گفت که از وزرای فرهنگ تمام کشورهای اسلامی دعوت شده تا در این مراسم اشتراک نمایند.
آقای رهین گفت که در سال‌جاری برنامه‌های زیادی جهت نامگذاری این ولایت به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی طرح‌ریزی شده است.
او گفت: «البته این مراسم برای یک هفته خواهد بود، یک روز افتتاح و دیگر جشنواره است که از ولایات دیگر نیز در آن اشتراک خواهند کرد. محافل، ورزشگاه، نمایشگاه صنایع دستی و برنامه‌های موسیقی خواهد بود تا ولایت غزنی غم‌زده، یک هفته را در شادمانی سپری نماید.»
به گزارش رادیو آزادی، بر اساس اظهارات وزیر اطلاعات و فرهنگ، در ماه میزان سال جاری نیز مراسم بزرگ و پایانی جهت بازدید و اعلام تکمیل پروژه‌‎های مرکز فرهنگ اسلامی در این ولایت برگزار خواهد شد.
ادارۀ علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ میلادی فیصله نمود که ولایت غزنی را در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان مرکز فرهنگ اسلامی معرفی خواهد کرد.
با آن که گزارش‌هایی از وضعیت بد امنیتی در غزنی حکایت دارد، اما مقام‌های این ولایت از اتخاذ تدابیر امنیتی برای برگزاری این مراسم و پذیرایی از مهمانان خارجی و داخلی اطمینان می‌دهند.
موسی خان اکبرزاده والی غزنی گفت که برای این مراسم در کنار دعوت از وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی از زون‌های کشور نیز مهمانان دعوت شده اند:
«تصمیمی که برای تجلیل از این مراسم گرفته شده، ما اطمینان می‌دهیم که آماده‌گی‌ها برای برگزاری آن تا حد زیاد گرفته شده است. برخی مسایل که تا هنوز تکمیل نشده اند، امیدواریم تا ده روز دیگر تمام ترتیبات تکمیل گردند و ما بتوانیم از تمام مهمانان که به غزنی می‌آیند به گونۀ شایسته استقبال کنیم و تمام مسایل مانند برگزاری خوب افتتاح این مراسم و مسایل تفریخی و برنامه‌های موسیقی را برای شان راه اندازی کنیم.»
آقای اکبر زاده نامگذاری این ولایت را به عنوان مرکز فرهنگ اسلامی افتخار ملی عنوان کرد و از مخالفان مسلح دولت خواست برای جلوگیری از برگزاری این مراسم، مشکلات ایجاد نکنند.
گفته می‌شود جهت آماده سازی ولایت غزنی به حیث مرکز فرهنگ اسلامی، حدود هشتاد پروژه بازسازی و زیربنایی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.