بخش‌هایی از وردوج از وجود طالبان پاک‌سازی شد

گزارشگر:اسلام‎پور - ۱۱ حمل ۱۳۹۲

بخش‌هایی از ولسوالی وردوج ولایت بدخشان روز گذشته در عملیات نیروهای امنیتی، از وجود مخالفان مسلح دولت، پاک‎سازی شد.

بخش‎‌هایی از ولسوالی وردوج، در روزهای اخیر شاهد نبردهای سنگین نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح دولت بود. در نتیجۀ این نبردها، بیش از ۳۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته اند.
جنرال امام‌الدین مطمین فرمانده امنیه ولایت بدخشان به روزنامۀ ماندگار گفت، صبح روز گذشته در ولسوالی وردوج از چندین استقامت عملیات گسترده بالای مواضع طالبان آغاز شد که در نتیجۀ این عملیات، راه‌هایی که از سوی طالبان به‌ روی مردم مسدود شده بود، دوباره بازگشایی شد.
فرمانده امنیۀ بدخشان گفت، طالبان از سنگرهای خود به مناطق دوردست متواری شدند و فعلاً کدام مقاومتی وجود ندارد؛ تمام قریه‌ها به تصرف نیروهای دولتی در آمده است.
فرمانده امنیۀ بدخشان گفت، به دلیل این‎که طالبان از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‎کنند، این عملیات‎ها طولانی شده است.
آقای مطمین از حضور طالبان خارجی، از جمله ازبکستانی، پاکستانی، چیچینی و عرب نیز در وردوج خبر داد.
او گفت، دولت مصمم است این عملیات‌ها را تا نابودی کامل طالبان ادامه دهد.
در همین حال، دولت محمد خاور ولسوال وردوج می‌گوید، از چند روز بدین‌سو نیروهای امنیتی عملیات گسترده‌یی را به منظور تصفیۀ مناطقی که در کنترل مخالفان مسلح قرار داشت، آغاز کرده‎اند که در نتیجه حدود پانزده قریه از کنترل آن‌ها خارج و به تصرف نیروهای دولتی در آمد.
ولسوال وردوج گفت: «بربنیاد گزارش‌‌های مردم محل، طالبان خارجی در میان طالبان محلی دیده شده؛ حتا یک تن از طالبان ازبکستانی به نام مطیع الله زخمی شده است که همین اکنون خانمش بنام خدیجه از خارج به عیادت او آمده، وی فعلاً در یک کلنیک طالبان تحت مداواست.»
آقای خاور گفت که در نبردهای اخیر در وردوج بیش از۳۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته اند.
به گفتۀ ولسوال وردوج، در این نبردها به طالبان نیز آسیب جدی وارد شده و بیش از ۴۵ طالب کشته و نیز شمار دیگر آنان زخمی شدند.
او می‌گوید: «هنوز سایۀ تهدید در وردوج وجود دارد، مردم نگرانی دارند که اگر دولت نبرد در برابر طالبان را جدی نگیرد، آن‌ها دوباره مردم را ناآرام می‌کنند.»
به گفتۀ او، طالبان بدخشان از طرف نظامیان و شبکۀ استخبارات پاکستان تمویل و تجهیز می‌شوند، آنان با شبکه‌های بیرونی ارتباط دارند.
در همین حال، برخی از مردم محل با انتقاد تند از عملکرد نیروهای دولتی می‌گویند طالبان در ولسوالی وردوج و برخی نقاط دیگر این ولایت به قوت در برابر نیروهای دولتی می‌جنگندند.
به گفتۀ آن‎ها، مقام‌های امنیتی بدخشان تا هنوز موفق نشدند که طالبان را از ولسوالی وردوج خارج سازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.