رییس ستاد مشترک ارتش امریکا: نیروهای افغان توان تأمین امنیت کشورشان را دارند

- ۱۸ حمل ۱۳۹۲

مارتین دمپسی در سفرش به افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان توانایی تأمین امنیت کشور خود را دارند. مارتین دمپسی در دیدار با وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان از پیشرفت‌ها در ارتش کشور استقبال کرد.
وی با تحسین از رشد نیروهای افغان از نگاه کمی و کیفی، بیان داشت که نیروهای امنیتی افغان توانایی تأمین امنیت کشور خود را دارند.
رییس ستاد مشترک ارتش امریکا که روز شنبه در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد، بر ادامۀ کمک‌های واشنگتن به افغانستان تأکید کرد.
هدف از سفر این مقام ارشد امریکایی به افغانستان، گفت‌وگو با مقامات افغان در خصوص پیمان امنیتی کابل- واشنگتن و حضور نظامیان امریکایی پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان گفته شده است.
دمپسی قبل از ورود به کابل، اعلام کرد که نباید در خصوص حضور تعداد نظامیان امریکایی پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان، عجله کرد.
در همین حال، موریس یوخیمز نماینده غیرنظامی ناتو نیز با اشاره به این در حال حاضر۸۰ درصد عملیات‌ها در افغانستان توسط نیروهای افغان انجام می‌شود، افزود: مأموریت نظامی ناتو در افغانستان، کمتر از ۲ سال دیگر به پایان می‌رسد.
وی تصریح کرد: نیروهای افغان اکنون مسوولیت تأمین امنیت ۷۸ درصد خاک افغانستان را برعهده دارند و در مناطقی که روند انتقال در آن تکمیل شده است شاهد افزایش امنیت و کاهش خشونت‌ها هستیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.