جشن گل ارغوان نیز رسمیت یافت

- ۲۰ حمل ۱۳۹۲

جشن گل ارغوان در ولایت پروان با حضور مقامات محلی و وزیر اطلاعات و فرهنگ، به سایر جشن‌های بهاری در افغانستان پیوست و رسمیت یافت.
اولین جشنواره گل ارغوان با حضور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ ، برخی از مسوولان دولتی، شاعران و نویسنده‌گان کشور در ولایت پروان برگزار شد و قرار است از این پس، همه ساله جشن گل ارغوان در ایام بهار در ولایت پروان برگزار شود.
وزیر اطلاعات و فرهنگ که در این جشنواره شرکت کرده بود در سخنانی ضمن تجلیل از آداب و رسومی که در ایام بهار در افغانستان بر گزار می‌شود، افزود: در کنار میله گل سرخ در بلخ، گل نارنج و گل نرگس در ننگرهار، گل ارغوان نیز در ولایت پروان رسمیت یافت و یکی از روزهای تاریخی این ولایت شد.
او در ادامه سخنان خود به پیشینه ارغوان‌زار تپه گل غندی در ولایت پروان اشاره کرد و اظهار داشت که این تپه صدها سال است که محل تفریح مردم منطقه و ولایت‌های هم‌جوار آن بوده است.
سید مخدوم رهین در این مراسم اعلام کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ در نظر دارد که در تابستان امسال جشنواره «توت» را در پنجشیر و جشنواره انگور را در کوهدامن برپا کند.
تپه گل غندی در غرب شهر چاریکار در ولایت پروان قرار دارد و در سال ۱۳۲۴ توسط بهایی جان یکی از شاعران افغانستان به نام تپه گل غندی نام‌گذاری شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.