پروازهای هواپیمای پاکستانی به قندهار قطع شد

- ۲۳ حمل ۱۳۹۲

مسوولان محلی در ولایت قندهار می‌گویند که از چند هفته به این سو، شرکت بین‌المللی هواپیمایی پاکستان «پی آی ای» هیچ پروازی از کویته پاکستان به قندهار افغانستان نداشته است.
احمدالله رییس فرودگاه قندهار گفت که شرکت هواپیمای پی آی ای، پروازهای خود را به قندهار رسما لغو نکرده و دلیل این کار را مشکلات اقتصادی عنوان کرده است.
اما مقامات می‌گویند که این شرکت پیش از این نیز چندان علاقمند رفت‌وآمد به افغانستان نبوده است.
پی آی ای مربوط به دولت پاکستان است و قطع این پروازها در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا روابط سیاسی میان دو کشور نیز پر تنش شده است.
شرکت بین‌المللی هواپیمایی پاکستان حدود پنج ماه پیش نخستین پرواز خود از شهر کویته پاکستان به ولایت جنوبی قندهار را آغاز کرد.
اما بسیاری از اهالی قندهار، به دلیل گران بودن نرخ پروازهای این شرکت، راه زمینی را برای سفر به پاکستان ترجیح می‌دادند.
بلیط پرواز کویته به قندهار ۶۹۰۰ افغانی معادل ۱۴۰ دالر، بود در حالی که سفر زمینی این مسیر برای هر مسافر حدود دو هزار افغانی، معادل ۵۰ دالر هزینه دارد.
جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار نیز می‌گوید که هیچ اطلاع رسمی از طرف این شرکت هواپیمایی که نشان دهنده لغو پروازهای آنها باشد دریافت نکرده اند؛ اما ظاهراً نداشتن مسافر دلیل تاخیر پروازهای هواپیمایی پی آی ای بوده است.
آقای فیصل گفت که در این مورد با مقام‌های دولت پاکستان صحبت خواهند کرد.
شرکت هواپیمایی پی آی ای پیش از این نیز با بحران دچار شده بود و رسانه‌های پاکستانی بارها از احتمال سقوط این شرکت خبر داده اند.
قطع پروازهای این شرکت پاکستانی زمانی صورت می‌گیرد که مسوولان شرکت‌های هواپیمایی افغانستان نیز در رقابت با شرکت‌های خارجی با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.
مسوولان این شرکت‌ها می‌گویند که آن‌ها میلیون‌ها دالر ضرر کردند و در صورت عدم حمایت دولت از شرکت‌های داخلی ممکن است ورشکست شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.