احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





حمایت استرالیا از واگذاری مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای امنیتی افغان

- ۲۷ حمل ۱۳۹۲

معاون وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با نماینده‎گان ویژۀ نخست‌ وزیر استرالیا در خصوص روابط دوجانبه و نگرانی‌های مشترک دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌یی اعلام کرد: دو طرف در خصوص اهمیت همکاری میان افغانستان و استرالیا گفت‌وگو کردند.
آنگوس هوستون، نماینده ویژه نخست وزیر استرالیا نیز حمایت کشورش را از واگذاری مسوولیت‌های امنیتی به افغان‌ها، افزایش ظرفیت برای ساخت نهادهای دولتی و فرآیند صلح اعلام کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است، این گفت‌وگوها همچنین در بردارنده موضوع قاچاق انسان بود و طرف در خصوص مهاجرت غیر قانونی برخی از شهروندان افغان تبادل نظر کردند.
این دو کشور از تبعات ناگوار چنین مهاجرت‌هایی ابراز نگرانی کرده و غرق شدن افغان‌ها در آب‌های استرالیا را غم‌انگیز دانستند.
جاوید لودین، معاون وزیر خارجه افغانستان قاچاق انسان را معضلی عمده خواند و آن را واقعیتی دردناک نامید.
وی گفت: قاچاقچیان بعضی شهروندان افغان را ترغیب می‌کنند تا از این کشور به طور غیر قانونی به کشورهای خارج مهاجرت کنند؛ امری که با تبعات غم‌انگیز پایان می‌پذیرد.
واگذاری مسوولیت‌های امنیتی از جانب ناتو و نیروهای امریکایی به سربازان افغان از سال ۲۰۱۱ شروع شد و تا سال ۲۰۱۴ ادامه خواهد داشت. ارتش و پولیس افغانستان هم‌اکنون کنترل کامل مناطقی را که ۷۵ درصد جمعیت افغانستان در آنها زنده‌گی می‌کنند، به دست گرفته‌اند.
بیش از ۱۰۰۰ نیروی استرالیایی در قالب سربازان ائتلاف ناتو در افغانستان حضور دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.