وزیر دفاع آلمان: ۸۰۰ سربازمان می‌مانند

- ۳۰ حمل ۱۳۹۲

وزیر دفاع آلمان از باقی ماندن حداکثر ۸۰۰ نیروی آلمانی در افغانستان پس از پایان مأموریت نیروهای ناتو در این کشور خبر داد.
توماس دومزیر، وزیر دفاع آلمان با اشاره به این‌که مأموریت نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان در سال ۲۰۱۴ پایان می‌یابد، گفت که کشورش حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ نیروی خود را در افغانستان باقی نگه می‌دارد.
به گزارش مجله آلمانی اشپیگل، وزیر دفاع آلمان در این رابطه گفت: از سال ۲۰۱۵ و به مدت دو سال مسوولیت آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان را در بخش‌های شمالی این کشور و همچنین کابل به عهده می‌گیریم.
این مقام وزارت دفاع آلمان افزود: بعد از این دو سال نیز آلمان ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرباز خود را برای زمانی که هنوز مدت زمان آن قابل پیش‌بینی نیست در افغانستان نگه خواهد داشت.
ناتو قرار است بعد از فرا رسیدن موعد خروج نیروهایش از افغانستان مجموعاً هشت تا ۱۲ هزار سربازش را در این کشور نگه دارد.
آلمان اولین کشور عضو ناتو است که آمار و تعداد سربازانی را که قرار است در افغانستان بمانند، اعلام کرده است.
گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان نیز در این خصوص گفت که این تصمیم دولت نیازمند حمایت سیاسی پارلمان فدرال و همین طور دعوت رسمی دولت افغانستان است.
آلمان پس از امریکا و انگلیس سومین کشور دارای بیشترین نیرو در افغانستان است. تعداد فعلی سربازان آلمانی حاضر در افغانستان بالغ بر ۴۲۰۰ تن است.
آلمان در حال حاضر مقدمات خروج تسلیحات جنگی‌اش را از خاک افغانستان فراهم می‌کند؛ به این ترتیب اولین هواپیماهای این کشور طی روزهای آتی از پایگاه نیروهای این کشور در مزار شریف در یکی از شهرهای مرزی ترکیه فرود آمده و از آنجا به آلمان انتقال می‌یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.