پیش‌شرط طالبان برای گفت‌وگوی مستقیم با امریکا: انس حقانی را از زندان رها کنید

گزارشگر:دو شنبه 26 سنبله 1397 - ۲۵ سنبله ۱۳۹۷

یک عضو ارشد، گروه طالبان به بی بی سی گفته است که یکی از پیش ‌شرط‌های این گروه برای آغاز مذاکرات صلح با ایالات متحدۀ امریکا، رهایی بیش از هزاران زندانی طالب است.
هم‌چنان، گروه طالبان گفته‌اند که باید برای آغاز مذاکرات هزاران‌تن از زندانیان طالب از زندان‌های افغانستان آزاد شوند.
mandegar-23رهایی انس حقانی، پسر جلال‌الدین حقانی، رهبر پیشین شبکۀ حقانی یکی‌ یکی از پیش‌شر‌ط‌های آغاز مذاکرات گروه طالبان با ایالات متحدۀ امریکا می‌باشد.
یک مقام ارشد گروه طالبان در ولایت هلمند گفته ‌است که آنان به‌خاطر آغاز مذاکرات صلح با امریکا، رهایی هزاران فرد آن گروه را خواستند که فعلا زندانی‌اند.
این مقام گروه طالبان به شرط فاش‌نشدن نام‌اش گفته، در فهرست پیشنهادی آنان به مقام‌های امریکایی از زندانیان شان، نام انس حقانی، پسر جلال الدین حقانی نیز شامل‌ است.
تاهنوز مقام‌های امریکایی در این مورد چیزی نگفته‌اند.
از سویی هم، برخی از گزارش‌ها وجود دارد که داکتر زلمی خلیل‌زاد، مشاور وزارت خارجۀ امریکا در امور افغانستان به روز سه شنبۀ هفتۀ گذشته با نماینده‌گان گروه طالبان در قطر دیدار کرده‌ است.
این درحالی‌ست که در جریان هفتۀ گذشته، گزارش‌هایی به نشر رسید که گروه طالبان برای آغاز مذاکرات دور جدید با امریکا، اعلام آماده‌گی کرده‌است.
آزادی زندانیان آنان، شرط اصلی آغاز گفت‌وگو میان دوطرف گفته شده بود و مقام‌های طالبان گفتند که اگر هردوجانب روی این موضوع به توافق برسند، مذاکرات نتیجه‌بخش خواهد بود.
انس مشهور به عبدالله پسر جلال‌الدین حقانی را همراه با حافظ‌ رشید فرمانده نظامی شبکۀ تروریستی حقانی، در ۲۲ میزان سال ۱۳۹۳ بازداشت شده‌اند.
پیش از آن نصیرالدین حقانی برادر انس حقانی در سال ۲۰۱۳ میلادی در اسلام‌آباد و بدرالدین حقانی یک عضو مهم دیگر شبکۀ حقانی در سال ۲۰۱۲ میلادی در وزیرستان شمالی کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.