رییس ایتلاف ملی: در شناس‌نامه‌ها قومیت درج شود

- ۳۱ حمل ۱۳۹۲

رییس ایتلاف ملی افغانستان در جریان سفری به ولایت هرات گفته است که جامعه جهانی نباید از فرد خاصی در انتخابات حمایت کند.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس ایتلاف ملی در سفر خود به ولایت هرات با حضور در یک نشست خبری گفت: ما از جامعۀ جهانی و به خصوص امریکا می‌خواهیم تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور به هیچ عنوان از کاندیدای خاصی حمایت نکند.
او افزود: این انتظار از جامعه جهانی می‌ر‌ود تا تنها از برنامه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت کند.
رییس ایتلاف ملی ادامه داد، بر سر راه انتخابات پیش رو دو مشکل عمده و اساسی از جمله، بحران امنیت و عدم اراده و توانمندی حکومت وجود دارد که ایجاب می‌کند در این مورد جدیت و دقت خاصی در نظر گرفته شود.
آقای عبدالله تصریح کرد که با این همه از سوی ایتلاف ملی فشارهایی بر دولت افغانستان وارد شده و خواهد شد تا این مشکلات برطرف شود.
او همچنین عنوان کرد که آینده افغانستان به نفع مردم خواهد بود و با ایجاد یک دولت قدرتمند، مشکلات پیش رو از بین خواهد رفت.
داکتر عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: نیاز است تا در شناسنامه‌های الکترونیکی که قرار است در آینده نزدیک بین مردم توزیع شود، قومیت‌ها مشخص شده و شناساندن قومیت هر فرد از جمله زیبایی‌های جغرافیای افغانستان به شمار می‌رود.
رهبر ایتلاف ملی افغانستان همچنان افزود: نگرانی‌هایی وجود دارد که حکومت فعلی کشور و در رأس حامد کرزی، انتخابات را به تعلیق درآورد یا منحل کند و این به خودی خود بحران آفرین بوده و حتی جامعه را به سمت ابتذال خواهد کشاند.
هیات رهبری ایتلاف ملی افغانستان از روز گذشته وارد هرات شده و به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم به مدت سه روز در این ولایت باقی خواهد ماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.